Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2015 Çarşamba

NESCAFELİ KEK


Merhaba dostlarım.
Kahve severler için evdeki malzemelerle yapılabilecek kolay ve leziz bir kek tarifi. 
Fırında pişmeye başladığı andan itibaren etrafı saran o mükemmel nescafe kokusu.
Buyurun tarifime...



NESCAFELİ KEK
Malzemeler:
4 adet yumurta 
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
3 su bardağı un
1 çay bardağı sıcak su
4 yemek kaşığı dolusu nescafe
2 yemek kaşığı dolusu kakao
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilin

Yapılışı:


Bir su bardağı içerisine kahvemizi dökelim ve üzerine sıcak suyumuzu döküp karıştıralım.
Çırpma kabımızın içerisinde yumurta ile toz şekerimizi çırpalım.



Üzerine hazırladığımız kahvemizi ve kakaomuzu ekleyip tekrar çırpalım.


Sıvı yağımızı ve yoğurdumuzu ekleyip bütün malzemeyi tekrar çırpalım.


Çırpma kabımıza en son olarakta unumuzu, kabartma tozumuzu ve vanilinlerimizi ilave edip homojen bir karışım olana kadar kek hamurumuzu çırpalım.



Kek kalıbımızı veya tepsimizi yağlayalım. (Ben silikon kalbları dahi yağlıyorum.)
Kek hamurumuzu kek kalıbımızın her tarafına eşit şekilde dökelim.


Önceden ısıtılmamış 180 derecelik fırında pişirelim.
Kekimizin pişip pişmediğini kürdanla kontrol edelim.




AFİYET OLSUN.


4 yorum :

  1. kokulu kolkulu nefis olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Sevgilerle...

      Sil
  2. Akşam çayı için hazırladım süper güzel oldu. Ailecek çok beğendik. Elime sağlık.:)))
    tarif için teşekkürler Pınar hanım.

    YanıtlaSil
  3. Bende denedim ve süper oldu. Ayrıca damla sakızlı kurabiyenizi de yaptım her ikiside harika oldu. Tariflerinizi hep yapıyorum ve tastamam hepsi güzel oluyor. Tarifler ve resimler için teşekkürler. Saygılarımla.

    YanıtlaSil