Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Nisan 2015 Pazartesi

KIYMALI KREP SARMA


Merhaba dostlarım.
Davet sofralarına yakışır lezzetli yemeğimize buyurun.



KIYMALI KREP SARMA
Malzemeler:
Krep için:
3 adet yumurta
3 su bardağı un (ben tam buğday unu kullandım)
4 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
İçi için:
300 gr kıyma
2 adet kuru soğan
3 adet yeşil biber
4 adet domates
1 yemek kaşığı tereyağı
Karabiber
Pul biber
Tuz
Üzeri için:
1 su bardağı kaşar rendesi

Yapılışı:


Çırpma kabımızda yumurtalarımızı mikserle çırpalım.
Üzerine unumuzu, sütümüzü, kabartma tozumuzu ve tuzumuzu ilave edip tekrar çırpalım.
Hamurumuz boza kıvamında olacaktır.
Teflon bir tavaya veya krep tavasına 1 yemek kaşığı sıvı yağ dökelim ve tavamızı ısıtalım.
Isınan tavaya bir kepçe dolusu krep hamurumuzdan dökelim ve tavanın içine hamuru yaydıralım.
Alt yüzeyi pişince (üzeri gözenek gözenek olduğunda) krebimizi ters çevrelim.
Ben tavayı bir kez yağladıktan sonra diğer kreplerimde hiç yağ kullanmadım.


Kıymamızı bir tencere veya tavada pişirelim.
Pişen kıymamızın üzerine tereyağımızı, yemeklik doğradığımız soğan ve yeşil biberlerimizi ekleyelim.
Soğanlar pişmeye yakın yemeklik doğradığımız domateslerimizi, baharatlarımızla tuzumuzu ilave edelim.
Domatesler suyunu çektiği zaman iç harcımız hazırdır.


Fotoğraftaki gibi kıymalı harcımızı krebimizin üzerine yayalım.
Aynı sigara böreği sarar gibi yani iki tarafını tutup rulo yaparak saralım.
Sardığımız kreplerimizi fırına dayanıklı br kaba dizelim.



Hazırladığımız kıymalı krep sarmalarımızın üzerine kaşar peynirini serpelim.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirelim.


AFİYET OLSUN.


4 yorum :

  1. Kreplerin üstüne kaşardan önce beşamel sosu döksek daha yumuşak ve lezzetli olur sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beşamel soslusunu aşağıdaki tarifimde hazırlamıştım. Bakmak isterseniz:
      http://pinarsedefunal.blogspot.com.tr/2014/07/tavuklu-krep-bohcasi.html

      Sil
  2. Tavuklu krep bohçasıni kuzenim yapıyor çok severek yiyoruz eminim bu tarif de lezzetlidir sizden öğrenip de denediğim hiçbir şeyden pisman olmadım inşallah bunu da en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Şimdiden afiyet olsun. Sevgilerimle...

      Sil