Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Şubat 2015 Pazar

FIRINDA SOSLU TAVUK


Merhaba sevgili dostlarım.
Çooook uzun bir aradan yani yaklaşık 
4 ay sonra yeniden merhabalar.
Huzurlarınıza annemin "Zeynebim" dediği sevgili 
Zeynep Ablamın tarifiyle geldim.
Tarifi hazırlamak annemden fotoğraflamak benden.
Buyurun lezizmi leziz tarifimize.


FIRINDA SOSLU TAVUK
Malzemeler:
4 adet kalçalı but (tavuk) yada 8 adet but
2 adet büyük patates
2 adet havuç
4 - 8 adet küçük soğan 
1 adet fırın torbası (ben hindi torbası kullandım)
Sosu için:
4 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı dolusu salça
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 diş dövülmüş veya rendelenmiş sarımsak 
Tuz
Karabiber

Yapılışı:


Çukur bir kasede sos malzemelerimizi karıştırıyoruz. 
Önce tavuklarımızı bu sosla her tarafını sosluyoruz.


Sonra kalan sosla diğer malzemelerimizi sosluyoruz.



Fırın torbasını fırın tepsimizin üzerine yayıyoruz. 
Bütün soslu malzememizi fırın torbamızın içerisine yerleştiriyoruz.


Fırın torbamızın ağzını kapatıyoruz.


Yemeğimizin daha güzel pişmesi için torbamızı 3- 4 yerinden bıçakla deliyoruz.


Yemeğimiz 200 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz. 
NOT: Pişme esnasında fırın torbam patlayacakmış gibi kabardı. Sizde de olursa diye yazdım.:))



AFİYET OLSUN.


4 yorum :

  1. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy akşam yemeğine yapsam mı acaba? Harika görünüyor...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bunu ben de yapıyorum çok leziz oluyor gerçekten yalnız poşete önce 1 tatlı kaşığı un koyup içine üfleyerek çalkalayıp her yerine bulaşmasını sağlamazsanız pişerken poşet çok yanıyor..bir defasında unlamayı unutmuştum da başıma geldi sonra kansoronen oluyor k şekilde bence yanık olduğu için önemli bir ayrıntı bence.

    YanıtlaSil