Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Ağustos 2014 Cumartesi

YUFKADAN TALAŞ BÖREĞİ



Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle hepinize merhabalar diyorum.


YUFKADAN TALAŞ BÖREĞİ
Malzemeler:
6 adet yufka
3 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 adet yumurta sarısı
İçi için:
500 gr kuşbaşı tavuk budu (Ben hindi budu kullandım)
2 adet büyük boy patates
2 adet havuç (Benim havucum yoktu. Kırmızı etli biber kullandım)
3 çay bardağı bezelye
1 adet büyük boy soğan
5 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:


Bir tencerede kabuğunu soyup küçük küp küp doğradığımız patateslerimizi haşlayalım.
Başka bir tencerede havucumuzu patateslerimiz boyutunda doğrayıp haşlayalım. (Benim havucum evde kalmadığı için renk versin diye kırmızı etli biberi küp küp doğrayıp haşlamadan direk kullandım)
Bir tencerede de bezelyelerimizi haşlayalım.
Arzu edenler evde haşlamak yerine konserve alarak onuda kullanabilirler.
Tavuk etimizi bir tavaya alalım ve suyunu salıp çekene kadar kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirelim.
Pişen etimizin üzerine soğanımızı yemeklik doğrayalım ve zeytinyağımızı ilave edelim.
(Ben bu aşamada kırmızı biberimi ekledim ve soğanla birlikte kavurdum.)
Malzememizin üzerine haşladığımız sebzelerimizide ilave edip malzemeyi tamamen karıştırıp ocağımızı kapatalım. İç malzememiz hazırdır.


Çukur bir kasede sütümüz ve zeytinyağımızı karıştıralım.
Bir yufkayı serelim ve üzerine fırça veya kaşık yardımıyla süt ve sıvıyağımızı sürelim.


Karşılıklı iki kenarı uc uca gelecek yani ortada birleşecek şekilde kapatalım.


Üzerine tekrar süt ve zeytinyağı karışımımızı sürerek yufkanın kapatılmayan kenarlarını üst üste gelecek ve ortada birleşecek şekilde kapatalım.


Yufkamız kare şekline gelecektir.


Kare şekline gelen yufkamızı artı şeklinde keserek 4 eşit kare parça elde edelim.


Kare parçamızın ortasına hazırladığımız harcımızdan 1 - 2 kaşık koyup yufkaların köşelerini zarf kapatır gibi kapatalım.







Yufka bohçalarını ters çevirip yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış tepsiye yerleştirelim. 


Böreklerimizin üzerilerine yumurta sarısı sürelim.
İsterseniz üzerine çöreotu serpebilirsiniz.
Bu şekilde 6 yufkadan 24 adet böreğiniz oluyor.
Böreklerimizi 180 derecelik fırında altı ve üzeri kızarana kadar pişirelim.



AFİYET OLSUN.


4 yorum :

  1. şimdi olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil