Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Temmuz 2014 Pazar

ZEYTİNYAĞLI TAZE BARBUNYA YEMEĞİ


Yaz aylarının sevilen lezzeti zeytinyağlı taze barbunya yemeği...


ZEYTİNYAĞLI ALACALI TAZE BARBUNYA
Malzemeler:
1,5 kg kabuklu barbunya (Ben alacalı barbunya kullandım.)
1 adet iri soğan
3 adet büyük domates
1 adet havuç (benim evimde yoktu koyamadım)
1 adet kırmızı etli biber (kapya biber)
4 diş sarımsak
3 - 4 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Sıcak su

Yapılışı:



Taze barbunyalarımızı ayıklayalım ve yıkayalım.
Domateslerimizin kabuklarını soyup yemeklik olarak doğrayalım.
Biberlerimizide halka halka doğrayalım.
Tenceremize soğanımızı yemeklik olarak, sarımsaklarımızı da ince ince halka halka doğrayalım. 
Üzerine zeytinyağımızı ve barbunyamızı ilave edip orta ateşte yaklaşık 5 dakika kavuralım.
Tenceremize domatesimizi ve biberimizi de ilave edelim.
Yemeğimizi yaklaşık 10 dakika kısık ateşte arada karıştırmayı unutmadan kavuralım.
Sonra üzerine arzumuza göre sıcak su ilave edelim. (Ben göz kararı barbunyaların üzeri geçene kadar koydum. Siz sulu seviyorsanız daha fazlada koyabilirsiniz.)
Yemeğimizi kısık ateşte tencerenin ağzı kapalı olarak pişirelim.
Pişme süresi barbunyanın cinsine göre değiştiği için süre yazamıyorum. 
Ama taze barbunyalar kuru barbunyalara göre daha çabuk pişmektedir. 
Zaten bu nedenle de bir gece önceden barbunyalarımızı ıslatma işlemi yapmıyor direk pişiriyoruz.


AFİYET OLSUN.


2 yorum :