Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Temmuz 2014 Pazartesi

TAVUKLU KREP BOHÇASI

Merhaba dostlarım.
Arife günü için hazırladığım leziz ana yemeğimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Buyurun tarifime...


TAVUKLU KREP BOHÇASI
Malzemeler:
Krep için:
2 adet yumurta
2 su bardağı un
3 su bardağı süt
10 dal dereotu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz

İçi için:
500 gr kuşbaşı tavuk budu (ben hindi budu kullandım)
1 adet iri patates
1 adet iri soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 su bardağı haşlanmış bezelye
15 - 20 dal dereotu
Arzuya göre kimyon, karabiber, pulbiber

Beşamel sos için:
2 su bardağı süt
1,5 tepeleme yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı tereyağı
Tuz

Üzeri için:
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:


Krep için mikser kabımızda yumurtaları tuz ile çırpalım.
Dereotumuzu ince ince kıyalım.
Üzerine sütü, unu, şekeri, zeytinyağımızı ve dereotumuzu ilave edip mikserle yaklaşık 2 dakika çırpalım.
Tabanı yapışmaz bir tavayı ya da krep tavasını yanan bir ocağın üzerine koyalım ve ısınıca ilk krebimizde 1-2 damla yağ koyalım.
Üzerine tavamızın büyüklüğüne göre 1 - 1,5 kepçe krep hamurumuzdan dökelim.
Benim tavam 26 cm'lik bir tavaydı ve 1 kepçe yetti. 
Alt yüzü pişince üzeri gözenek gözenek olur.
Krebimiz tavadan kalkınca çevrilip arka tarafı pişirilir.
Her iki tarafı pişen krebimizi bir tabağa alalım.
Bu ölçülerle benim 12 adet krebim oldu.


Krebimiz pişerken etimizi bir tencereye koyalım ve kısık ateşte suyunu salıp tekrar çekene kadar arada karıştırarak etimizi pişirelim.
Bir tavaya soğanımızı yemeklik doğrayalım.
Üzerine patatesimizi küp küp doğrayalım.
3 yemek kaşığı ve biraz tuz ile zeytinyağında kavuralım.
Kavrulan patates ve soğanımıza domates salçamızı ve arzumuza göre baharatlarımızı ilave edip 3 dakika kadar daha kavuralım.


Pişen etimizin üzerine pişen patatesli soğanımızı ilave edelim.


Üzerine haşlanmış bezelyelerimizi, kıyılmış dereotumuzu da ilave edip karıştıralım ve ocağı kapatalım. (Benim bezelyem haşlanmış olarak buzluğumda vardı. Dereotlarımıda sapları ile birlikte doğradım.)


Bir çorba kasesinin içine bir tane krebimizi serelim. 
İçerisine tavuklu harcımızdan 1-1,5 yemek kaşığı koyalım.


Krebimizi bohça şeklinde katlayalım ve yağlanmamış fırın tepsimize ters çevirerek koyalım.


 Ben büyük kare borcam kullandım ve kreplerimden 9 tanesini kullandım.


Bir sosluk veya küçük bir tencerede 2 su bardağı süt ile unu iyice karıştıralım.
İçerisine tuz ve tereyağımızı da ilave edip ocağı orta ateşte açalım.
Muhallebi kıvamına gelene kadar sosumuzu pişirelim.
Pişen sosumuzu kaşıkla bohçalarımızın üzerine paylaştıralım.


Beşamel sosumuzun üzerinede rendelenmiş kaşar peynirimizi eşit şekilde yayalım.
Kaşar peynirlerimiz eriyip kızarana kadar fırınımızın ızgara ayarında yemeğimizi pişirelim.


AFİYET OLSUN.


8 yorum :

  1. Muhteşem güzel görünüyor. Olsada yesek dedirtti valla. Yarın muhakkak deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feyzan Hanım. İnanın tadı da görüntüsü gibi çok güzel. Pişman olmayacaksınız. Şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  2. Fikir ve tarif için çok çok teşekkürler, gerçekten inanılmaz lezzetli bir tarif. Bugün öğlene yaptım. Bence burada asıl lezzeti veren krep, beşamel ikilisi sanırım:) Tekrardan ellerinize sağlık…

    YanıtlaSil
  3. of of of canım çekti valla ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bunu ben kıymalı harçla yapıyordum ama böylesini de denemek istedim şimdi :) özellikle de krepteki dereotunj merka ettim.

    YanıtlaSil
  5. Aman Allahim bukadar güzellikde olmazki :)
    nefis birsey olmus bu ramazana hazirlik tarifleri yazalim bir kenara ;)
    Saygi ve sevgilerimi birakiyorum canim benim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Saygı ve sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  6. Yaptım enfes oldu. teşekkürler.

    YanıtlaSil