Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Nisan 2014 Cuma

TAZE BEZELYE YEMEĞİ

Merhabalar dostlarım.
Bu kadar hamur işinden sonra araya birde sebze yemeği alayım dedim.
ve farkettimki bloğumda hiç bezelye tarifim yok.
En sevdiğim sebzelerden birini yani taze bezelyeyi namı değer yaprak bezelyeyi pişirmeye karar verdim 
Hemen yanıma fotoğraf makinamı da alıp sizin için görüntülemeye başladım. 
İşte annemden öğrendiğim taze bezelye tarifim.



TAZE BEZELYE YEMEĞİ
Malzemeler:
1 kilo taze bezelye
1 adet kuru soğan
4 adet domates
1 yemek kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:


Taze bezelyeleri yıkayalım, uçlarını ve kenarlarındaki kılçıklarını keselim.


Domateslerin kabuklarını soyup yemeklik olarak doğrayalım.
Pişireceğimiz tencereye taze bezelyelerimizi arzu ettiğimiz büyüklükte doğrayalım. 
Kuru soğanı da yemeklik olarak doğrayalım.
Zeytin yağı ve tuzumuzu ilave edip ilk önce harlı ateşte tenceremiz ve sebzelerimiz ısınana kadar karıştırarak kavuralım. 
Sonra ocağı kısık yaklaşık 3 dakika kadar kavurmaya devam edelim.


Doğradığımız domateslerimizi tenceremize ekleyelim.(Ben yine yazdan hazırladığım yaz domatesimi yani domates sosumdan 4 yemek kaşığı kullandım.) 
Salçamızı da ekleyelim. 
Kısık ateşte arada karıştıra karıştıra sebzelerin kendi suyuyla pişirelim.
Domates sosuma bakmak isterseniz: 
http://pinarsedefunal.blogspot.com.tr/2012/04/kislik-domates-konservesi.html


Kendi suyuyla kavrulan lezzetli yemeğimizi servis tabağımıza alalım.


AFİYET OLSUN.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder