Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2014 Çarşamba

LİMONLU KEK

 Selamün aleyküm dostlarım.
Salı günü iş yerime götürmek için pazartesi akşamı yaptığım limonlu kekim ile karşınızdayım.
İş yerindeki arkadaşlarım "Bu keki sen yapmamışsın. Bu kek hazır."
 diye söyleyerek yediler kekimi. 
Arkadaşlarımı bir türlü inandıramadım. 
İşte hazır sanılan kekimin tarifi;


LİMONLU KEK
Malzemeler:
4 adet yumurta
2 su bardağı şeker
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
2,5 su bardağı un
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilin
1 adet limonun kabuğunun rendesi
1 adet limonun suyu (Benim limonumdan 8 yemek kaşığı su çıktı)

Yapılışı:


Yumurtalarımızı şekerle birlikte mikserin yüksek devrinde çırpalım.


Yoğurdumuzu, sıvı yağımızı, kabartma tozumuzu, vanilinimizi, limon kabuğu rendesi ve 8 yemek kaşığı limon suyumuzu ilave edip 30 saniye kadar tekrar çırpalım.


En son unumuzu ilave edip mikserin yüksek devrinde 2 dakika daha çırpalım.


Yağladığımız fırın tepsimize veya kalıbımıza kek hamurumuzu dökelim. 
Ben silikon kek kalıbı kullandığım için yağlamadım. 
170 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişirelim.
Benim fırınımda 50 dakikada pişti.



AFİYET OLSUN.



1 yorum :

  1. sitenizi tesedüf eseri buldum hemen izlemeye alıyorum ben de sizi bekliyorum:)
    kendimceseyler.blogspot

    YanıtlaSil