Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Nisan 2014 Perşembe

AY SONU ÇÖREĞİ


Merhabalar dostlarım.
Annemin komşudan aldığı ay sonu çöreği daha önceki paylaştığım 
321 poğaçasına çok benzese de yapılış yolu farklı 
olduğu için sizlerle paylaşmak istedim.
Kısacası sanki mayalı hamurmuşçasına yumuşacık bir 
poğaça tarifiyle geldim huzurlarınıza. 
Buyurun tarifime;




AY SONU ÇÖREĞİ
Malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı yoğurt
6 su bardağı un
3 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 kase zeytin
Üzeri için:
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı yoğurt

Yapılışı:


Yoğurma kabımızın içerisine zeytin yağımızı, yoğurdumuzu, unumuzu, toz şekerimizi, tuzumuzu ve kabartma tozlarımızı koyalım. 
Kabartma tozumuzun üzerine limon suyumuzu dökelim. 
Malzemelerimizi karıştırarak yoğurma işlemine başlayalım. 


Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım. Elimizle açalım.
İçerisine çekirdeği çıkarılmış zeytinlerden 2 tane koyalım.
Hamurun kenarlarını büzüştürerek toplayalım. 
Kapama yeri tepsiye gelecek şekilde tepsiye koyalım.
Yağlı kağıt serilmiş veya sıvı yağla yağlanmış tepsimize hepsini dizelim.


1 yemek kaşığı sıvı yağ, 1 yemek kaşığı yoğurt ve 1 yumurtayı küçük bir kasede çatalla çırpalım.
Poğaçalarımızın üzerine bu karışımı bir fırça yardımıyla sürelim.
PÜF NOKTASI: Oda sıcaklığında 1 saat dinlenmeye bırakalım. 


Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişirelim.



AFİYET OLSUN.


2 yorum :

  1. aleyna aleyküm selam ablam
    biliyormusun ? abla seni hic unutmadi
    abla vakitsizlikten muzdarim ama sen ablanin gönlünde daimsin
    ellerine saglik yiyenlere sifa olsun
    hayirli cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı cumalar ablacım.
      Meleğim benim ben seni unuturmuyum hiç. Biliyorsun ben çalışıyorum. Mümkün olduğunca sizleri de takip ediyorum. Yazamıyorum diye darılma sakın, çoğu zaman yorgunum. Zar zor paylaşımlarda bulunup dostlarıma bakıp hemen kapatıyorum bilgisayarımı. Biliyorumki sizler beni anlıyorsunuz. İyiki varsınız. Sevgiler...

      Sil