Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Ocak 2014 Pazartesi

YALANCI İÇLİ KÖFTE (BULGUR KÖFTESİ)






YALANCI İÇLİ KÖFTE (BULGUR KÖFTESİ)
Malzemeler:
2 su bardağı kısırlık bulgur
2 su bardağı sıcak su
2 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
250 gr yağsız kıyma
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Acı kırmızı biber
Karabiber
Kimyon
3 adet yumurta
1 su bardağı galeta unu 
Sıvıyağ

Yapılışı:
2 su bardağı bulgurumuzun üzerine sıcak suyumuzu dökelim ve suyu çekene kadar ağzı kapalı bir kapta bekletelim.
Patateslerimizi rendeleyelim. 
Soğanımızıda rendeleyelim.
Bütün malzemeleri derin bir kasede iyice yoğuralım. 
Uzun köfte şekli verelim.
Köftelerimizi bir tepsiye dizelim ve üzerine streç film çekelim veya kapaklı bir borcama ya da tencereye dizelim.
Bir gece buzdolabında bekletelim.
Pişireceğimiz zaman 3 adet yumurtayı çırpalım.
Bir kaseye galeta unumuzu koyalım.
Kızartma tavamızda yağımızı kızdıralım.
Köftemizi önce çırpılmış yumurtamıza sonra galeta unumuza bulayıp kızgın yağa bırakalım.
Bütün köftelere aynı işlemi uygulayalım.
Köftelerimizi kızarana kadar pişirelim.
Sıcak olarak servis yapalım.








AFİYET OLSUN.

9 yorum :

  1. gece gece olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Sevgilerle...

      Sil
  2. çok sevdim ben bunu....

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,blogunuzla yeni tanıştım.Ve daha önce tanışmadığıma çok üzüldüm.Çok keyifli ve lezzetli yemekler ve tatlar var.Köftelere bayıldım,hemen listeme ekledim.sizi keyifle takibe aldım..banada beklerim,sevgiler nurşen.www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşen Hanım çok teşekkür ederim. Bende sizinle tanışmaya geliyorum. Sevgilerle...

      Sil
  4. Ben de denedim ve çok memnun kaldım. Çok lezzetli oldu. Tarif için tekrar teşekkürler.
    Bloğumda yayınladım...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/2014/07/yalanc-icli-kofte.html

    Tekrar görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım beğenmenize çok sevindim. Ayrıca değer verip sayfamıda bloğunda paylaştığın için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kal...

      Sil
  5. Bu tarifi kesinlikle deneyeceğim, nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.:)

    Ben de yeni açtığım bloga beklerim. :)

    http://mutfakkazanbizkepce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yeni bloğunuz hayırlı olsun. Sevgilerle...

      Sil