Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Mart 2013 Cumartesi

PORTAKALLI (KEK) KURABİYE





Merhabalar dostlarım.
Uzun zamandır tarif giremediğimin farkındayım. Aslında sizlerle paylaşmak istediğim o kadar çok tarif biriktiki.
Ama şu an işlerimle o kadar meşgulümki.
Hatta yeni bir blog oluşturup sizlerle işyerimde yaptıklarımıda paylaşmak istiyorum. Takip edenler bilirki ziraat mühendisiyim ve Antalya'da bir belediyede serada bitki yetiştirme yani üretim sorumlusuyum.
Sıfırdan kurulan bir serayı hazırlıyorum. Yakında çiçeklerimde çıkmaya başlayacak. Kısacası sizlerle herşeyi paylaşmak istiyorum.
Bugünkü tarifimde seradaki ekibime hazırlayıp götürdüğüm içi kek gibi olan bir kurabiye.
Bu kurabiyeyi üniversite yıllarımda pastaneden portakallı kek diye satın aldığım ama kurabiyeye yakın sertlikte olan o adet pastayı andırdığı için çok seviyorum. 
Beğenmeniz dileğiyle, buyrun tarifime...



Portakallı Kurabiye
Malzemeler:
1 yumurtanın sarısı
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı şeker
1 paket margarin (250 gr)
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı portakal suyu
1 limonun suyu
Sıktığımız portakalların kabuğunun rendesi
6 - 7 su bardağı un
1 çay bardağı şeker
Üzeri İçin Malzemeler:
1 yumurtanın akı

Yapılışı:

Derin bir kabın içinde yumurta sarısını, 1,5 su bardağı şekeri, sıvı yağı, oda sıcaklığındaki margarini, portakal suyunu, portakal kabuğu rendesini, limon suyunu ve kabartma tozunu karıştıralım. Bu karışımın üzerinede unu yedire yedire ilave edelim ve yumuşacık kurabiye hamurumuzu elde edelim. Üzerine 1 çay bardağı şeker döküp tekrar yoğuralım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparalım. Top şeklini verelim. (Top şeklinde kalırsa içi yumuşak ve kek gibi oluyor.) Şekil verdiğimiz hamuru yumurta akına batıralım. Yağlanmış bir fırın tepsisine veya yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye aralıklı olarak dizelim.
Önceden ısıtılmış 150oC'lik fırında pişirelim.




AFİYET OLSUN.



2 yorum :

  1. canım ne güzel ayetler paylaşmışsın
    amin diyorum gönlüne sağlık
    ayrıca diğer bloğunu da merakla bekliyorum
    ben de çok meraklıyımdır bitki yetiştirmeye
    kurabiyeleri unuttum sanma
    her zamanki gibi başarılı iş çıkarmışsın ortaya
    maşallah sana pınarım
    mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  2. pardon pınar'ım ayet olarak girmişim hadis yazacakken düzelteyim istedim kal sağlıcakla

    YanıtlaSil