Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Ağustos 2012 Pazar

TAVADA DOĞAL EKMEK


 



"Nerelerdesin?"
Bu soruyu soran beni merak eden herkese teşekkür ediyorum. Merak edilmek, değer verilmek çok güzel duygular.
Teşekkür ederim.
Peki nerelerdeyim?
Yeniden yeniden yeniden iş hayatındayım. Çalışmaya başlayınca da evim yani bloğumda sekteye uğradı. Tarifler ekleyemez, yazamaz, evime vakit ayıramaz oldum.
Affınıza sığınıyorum.
Benim için sevinin. Kendi mesleğimde yani ziraat mühendisi olarak çalışıyorum. Ağaçlar, çiçekler, tertemiz hava...
....
Evde ekmek gibisi yok dedim ve evde pişirdiğim ekmekleri sizlerle paylaşmaya devam ediyorum. Tavada kolayca pişen, güzelce mayalanmış kabarmış, hem doyurucu hem leziz mi leziz hem temiz hem sağlıklı en iyisi buyrun mutfağıma:

TAVADA DOĞAL EKMEK
Malzemeler:
6 bardak un
4 - 5 bardak ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
Önceden ayırdığımız eski hamur parçası (mayalık)

"Mayalık nasıl ayrılır?" bakmak isterseniz:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/08/evde-firinda-ekmek-yapimi.html

Yapılışı:



Eski hamur parçamızı buzdolabından dışarı çıkaralım ve oda ısısına gelene kadar bekleyelim.
Unu ve tuzu bir kapta karıştıralım. Üzerine eski hamurumuzu yani mayalığımızı ve elimizin dayanabileceği sıcaklıktaki suyu karışıma ilave edip en az 10 dakika kadar yoğuralım. Hamurumuz yumuşak ve hafif ele yapışan bir hamur olmalıdır.

Hamurumuzu ağzı kapalı olarak mayalanmaya bırakalım. Yaklaşık 4 - 5 saat sonra hamurumuz iki katına çıkacaktır. İki katına çıkınca hamuru mutfak tezgahı üzerine alıp gerektikçe unlayarak tekrar yoğuralım.  Hamurumuzu hafif unladığımız mutfak tezgahımız üzerinde elimiz ile veya merdane ile açalım. Ekmeğimizi pişireceğimiz tavaların içerisine yerleşecek şekilde yaklaşık 1 parmak kalınlığında hamurumuzu açalım. Bu seferde tavaların üzerinde hamurumuzun 2 katına çıkması için mayalanmaya bırakalım.

Mayalanan ekmek hamurlarımızı orta harlı ateşte pişirelim. Pişen ekmeğimizin tersini  çevirelim ve her iki tarafını eşit şekilde pişirelim. Pişen ekmekleri üst üste yığalım ve soğumaya bırakalım.





                                                                   AFİYET OLSUN.


8 yorum :

  1. Harika olmuş elleine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. öncelikle tebrik ederim. Tekrar iş hayatına başlamanıza... ekmekler çok güzel görünüyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. İnan yeniden iş hayatında olmak çok mutluluk verici. Sevgiler canım.

      Sil
  3. Ne güzelde kabarmış maşallah. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. valla süper gözüküyor. Çok güzel kabarmış. Mis gibi ev ekmeği. olsada yesek dedirtiyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Vallahi hevese geldim. sanırım bende evde ekmek yapanlar kervanına gireceğim. Ekmekler hem detaylı anlatılmış hem çok pratik bütün ekmek tarifleriniz birbirinden güzel acaba hangisi ile başlasam diye düşünürken bu tarifle başlamaya karar verdim. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyorlar işallah bende becerebilirim. İşallah sizinki gibi fos fos güzel kabarırlar. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil