Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Ağustos 2012 Perşembe

KAYISILI VE ERİKLİ KEK






Selâmün aleyküm dostlarım.
Meyveli sütlacımdan sonra sizlere kayısılı erikli kekim ile geldim. Kekimi apartmanımıza ev alıp yeni taşınan çocukluk arkadaşım, annemin manevi kızkardeşinin kızına canım arkadaşıma yeni komşumuza, evimizin kızına götürdük. Taşındıkları gün nakliye arabası gidince anneciğim ile birlikte dinlenmeleri için tepsimizde kek, börek ve çayımızla kapılarını çaldık. "Dinlenmeniz için kısa bir çay molası." diyerek içeri girdik. Çay molası bitince de yine tepsimizle evimize döndük. 

Bu kek taze kayısı ve erik ile hazırlandığı için benim için 2 aylık bir yaz keki yani yılda sadece 2 aylık sürede pişirilip yenilme şansı olan bir kek. Ne kadarda buzluklara meyveler kaldırılabiliyorsada buzluktan çıkan meyve ile bu keki yaptığınzda bu sonuç elde edilmiyor. Buzu çözünen meyveler yumuşuyor, sulanıyor, kek cıvıklaşıp içi pişmiyor.
Bu kekin tek püf noktası ise kullanıcağınız fırın kabınıza göre pişirme süresini ayarlamanız ve eğer yanma durumu varsada engellemek için keki folya ile kaplamanız.

Sakın küçük bir kek kalıbı kullanmayın, taşar.
Gelelim tarifimize;

KAYISILI VE ERİKLİ KEK
Malzemeler:
4 adet yumurta
2 su bardağı şeker
4 su bardağı un
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
10 adet kayısı
10 adet kırmızı erik veya mürdüm eriği
1 adet limonun kabuğu
Üzeri için:
Pudra şekeri

Yapılışı:




Erik ve kayısıları küçük küçük doğrayalım.
Yumurta ve şekeri derin bir kasede veya mikser kabında çırpalım. Üzerine, süt, sıvıyağ,kabartma tozu, vanilin, un ve limonun kabuğunun rendesini ilave edelim. Karışımı tekrar mikserle çırpalım.
Kek hamurumuzu sıvıyağla yağlanmış büyük kare borcama, büyük dikdörtgen borcama veya büyük bir kek kalıbımıza dökelim.



Üzerine doğradığımız meyvelerin yarısını döküp bir kaşık veya spatula yardımıyla karıştıralım. 180 derecede önceden ısıtılmış fırına koyalım.



Yaklaşık 15 dakika sonra kalan meyvelerimizide kekimizin üzerine yayalım. İçi pişene kadar pişirelim.
Eğer dikdörtgen büyük borcam kullanırsanız yaklaşık bir saatte kekiniz pişiyor.



Ya da benimki gibi yüksek bir kek olsun istiyorsanız büyük kare borcamda yaklaşık 2 saate yakın pişirmeniz gerekiyor. Pişirme esnasında kenarlar yanmaya başlıyacağı zaman borcamı folya ile kaplayınız ki kekiniz yanmasın. Eğer kare borcamda folyasız pişirirseniz kekiniz yanıcak ama içi çiğ kalacaktır.




Kekimiz pişti, mutfağı harika meyve kokuları sardı. kekimizin içinin çekmesine müsade etmek için yaklaşık 10 - 15 dakika kadar dinlendirip sonra dilimleyelim ve üzerine pudra şekeri serpelim.




                                                                         AFİYET OLSUN.

11 yorum :

  1. Merhabalar. Sayfanızı yeni keşfettim ve bayıldım. Bundan sonra takipteyim. Pastanız çok güzel olmuş. Tarifinizi aldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Evimi beğendiğinizede çok sevindim. Yine beklerim.

      Sil
  2. süper görünüyor ellerine sağlık canım şeftali zamanıyken yapmalıyım:))

    YanıtlaSil
  3. Sedef Hanım eve taşınan arkadaşınıza ne hora geçmiştir. Sizin gibi hem arkadaş hem komşu kıskandım valla. Allah herkese sizin gibileri nasip etsin. Bu arada erik ve kayısılı kek harika eminim eriğin hafif mayhoşluğu ile harika bir lezzet olmuştur. Ellerinize sağlık. o kadar çok tarif biriktiki hangisini yapacağımı şaşırdım ama mevsimi geçmeden bu kekinizi yapıcam. önceki yorumda yazdığım gibi meyveli sütlaç tam anlamıyla süper oldu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum. Tariflerimi beğenmenize de çok sevindim. Değerli yorumlarınızlada beni yalnız bırakmadığınız için ayrıca teşekkür ederim. Görüşmek dileğiyle. Sevgiler...

      Sil
  4. hımm.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Enfes görünüyor. Ellerinize sağlık. Tariflerinizin başında paylaştığınız değerli bilgiler için teşekkür ederim. Keşke herkes öyle olsa hayat ne güzel olurdu. Artık komşuluk kalmadı. siz ne güzel eskisi gibi komşuluklara devam ediyorsunuz. İnanın imrendim. Allah bozmasın. Tekrar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. kek muhteşem görünüyor. meyve kokuları buraya ka kadar geldi.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar. Ben bu tarifinizi yaş kayısı ve erik bulamadığım için kurularıyla denedim. İnanın çok ayrı bir tadı oldu. Çok beğendik. Sevgiler.

    YanıtlaSil