Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Temmuz 2012 Perşembe

UN HELVASI VE KANDİL





4 Temmuz 2012.
Berat Kandili.
Kendimi farklı duygularla içe içe bulduğum günlerdir Kandiller.
Kandil gecelerinin gündüzüne gözümü açarken "Haydi kalk! Bugün bayram ve iyi değerlendir. Saatlerin sayılı." diyerek kalkarım.
Geçmişte kıymetini bilemediğim Kandillere yanarımki ne çare... Dönüş yok o özel günlere ve gecelerine.
En iyisi şimdi yaşayabildiklerimin değerini bilmek diyerek o kaçırdığım günlere üzülmemeye çalışıyorum. Belki o günlerin değerini bilsem daha da güzel geçerdi ömrüm. En azından iç huzurum daha da güzel olurdu.
Gelelim bu Kandile.
Kendimce geçirdim gecemi. Alah kabul etsin tüm yakaran ve ibadet eden kullarının kendisine sunduklarını, dileklerini.
Geçen sene Kadir gecesinde Camiye gitmek nasip olmuştu. İlk kez bir Kandili Camide geçirmenin verdiği haz ve herkesin bir anda kıldığı namazlar, o sessizlik ve bir anda hızla secdeye gidiş ve o secdeye giderkenki çıkan ses ve imamın sesi. O muhteşem anlar.
Allah'ım bu senede nasip eder işallah. Bu seneki Kandillerde de çok istedim de nasip olamadı. Gidemedim. Gidemedim tesbih namazına, cemaatle namaz kılmaya.
Allah ömür ve izin verir işallah...
Kandillerde adettendir helva karmak, pişi yapmak. Daha doğrusu özellikle kokan şeyler pişirip komşulara dağıtmak.
Geçen Mirac Kandilimizde irmik helvası kardığımdan yani kavurduğumdan bu seferde un helvası kavurmaya karar verdim. Allah rızası için komşularımla paylaştım. Sonra anneciğimle halasının kızına kandilleşmeye giderken orayada götürdük. Helvam çok bereketli oldu. Çokça kişiye nasip oldu.
İşallah sizlerde beğenirsiniz.
Un helvamı sadece sıvıyağla pişirdim. Bu yüzden soğuduğunda da donuk, yağsı bir tadı olmadığı için ve hafifde olduğu için zevkle yenilerek tüketildi.

CEVİZLİ UN HELVASI
Malzemeler:
1,5 su bardağı ayçiçek yağı (saf zeytinyağıyla ağır oluyor)
4 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Şerbeti:
8 su bardağı su
7 su bardağı toz şeker
1 limonun suyu

Yapılışı:



Bir tencereye şerbet için su ve 7 bardak şekeri koyup kaynatalım.



Şerbetimizi ocağa koyduktan sonra helvamızı karacağımız tenceremize sıvıyağ ve unumuzu koyalım.



Ortaya yakın kısık ateşte sürekli karıştırarak unumuzu kavuralım.



Unumuz istediğimiz rengi aldığı zaman içerisine kıyılmış cevizimizi ilave edelim.
Kaynayan şerbetimize limon suyunu ekleyip beş dakika daha kaynatalım.



Sıçrama olasılığına karşın uygun bir yerde şerbetimizi kavrulan cevizli unumuzun üzerine dökelim.
Lütfen dikkat edin. Şerbet sıcak un sıcak fokur fokur kaynayıp duman çıkacağı için elinizin yanmamasına özen gösterin.
Bu arada şerbeti dökerken sürekli unu karıştırınki topaklanma olmadan ununuz suyla iç içe geçsin.
Sonra tencereyi tekrar ocağa koyup orta ateşte tatlımızı karıştıralım. Suyunu çekince 1 su bardağı şekeride ilave edip tatlımızı tekrar karıştırarak pişirelim.
Tatlımız karıştırma esnasında tencereden kaşıkla kalkıyorsa tencerenin dibini görüyorsanız helvamız pişmiş suyunu çekmiş demektir.

Tenceremizin kapağını ve ocağı kapatıp 10 dakika kadar dinlendirelim.





Dinlenen helvamızı ister bir yemek kşığıyla şekil vererek ister benim gibi dondurma kaşığı ile şekil vererek tabaklara alalım.





Özellikle altan iten dondurma kaşıkları ile servis çok kolay ama şekildeki gibi iten kısmın izi çıkıyor. Ama sorun değil. İster tarçın ister dövülmüş ceviz ile süsleyerek o kısmı kapatabilirsiniz.
Ben komşularıma bu kaşıkla şekil vererek tabaklar hazırlayıp sıcak sıcak dağıttım.


Geri kalanından babacığıma ayırıp ziyarete gideceğim eve kolay taşımak ve tatlımın kurumaması için silikon kek kalıbıma bastım.
Ama keşke borcam kek kalıbıma bassaydım. Götürürken silikon çok yumuşak olduğundan poşetin içinde şekilden şekilde girdi diyebirim.
Ama yinede kalıptan güzel çıktı.


                                                                           AFİYET OLSUN. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder