Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Temmuz 2012 Cuma

MEYVELİ SÜTLAÇ





Merhabalar dostlarım.

Sizlere taze meyveli sütlaç tarifimle geldim. Anneciğim derki "Aşure gibi içerisinde ne arasan var."


Belkide anneciğim dediği gibi "SÜTLAÇ AŞURESİ" gibi bir isim mi koysaydım diye halada düşünmekteyim.

Tarif bana ait.

Öncelikle; buzdolabından çıkarıp soğuk olarak yiyebileceğiniz gibi sütlacınızı yemeden yarım saat önce buzluğunuza kaldırın. Helede iftardan sonra soğuk, buz gibi, dondurmaya yakın, içinizi serinleten tam bir meyve şölenine hazır olun. Bende şuan size yazarken bir yandanda öyle buz gibi sütlacımı kaşıklıyorum.

Peki meyve ve aroma çayları değiştirebilirmiyiz derseniz önerim;

İçerisine koyacağınız meyveler size kalmış. Aroma arttırmada kullanacağınız çaylarda sizin damak tadınıza kalmış. Arzu ederseniz karanfil yerine kullandığınız meyve ve çaya göre tarçın çubuklarıda ekleyebilirsiniz. Kısacası tamamen hayal gücünüze ve damağınızda hissetmek istediğiniz tada göre çeşitlendirebilirsiniz.
Eğer benim sütlacımın tadı olsun isterseniz buyrun tarifime:

MEYVELİ SÜTLAÇ
Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı pirinç
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası
12 adet karanfil
1 adet elma
6 adet kayısı
6 adet kırmızı erik
1 adet yaseminli çay
1 adet mistik çay
1 adet elma çayı
1 adet vanilya

Yapılışı:



Pirincimizi ayıklayıp yıkayalım. Sütlacımızı pişireceğimiz temceremize pirinçlerimizi, 3 su bardağı suyu ve karanfilleri koyup kaynatalım. Kaynayan suyumuzda pirinçlerimizin şişmesi için tencerenin kapağını ve kapağında buhar çıkışını kapatalım. Harlı ateşte tencerenin içerisi buhar doluncaya kadar yaklaşık bir dakika kadar bekleyip ocağı kapatalım. Pirinçlerimizi bir saate yakın unutalımki şişsinler. Tamamen şişen pirinçlerimizin üzerinden karanfilleri alalım.
2 bu bardağı yani 400 mililitre su alan bir kaba 4 adet poşet çayımızı koyalım ve üzerine kaynar suyumuzu dökelim. Çayların iyice aromasının çıkması için yaklaşık 10 dakika kadar çayları suda bekletelim.



Bir çay bardağı suyla nişastamızı açalım. Tenceremizin içerisine sütü, şekeri ve nişastamızı ilave edip ara ara karıştırarak sütlacımızı pişirmeye başlayalım.  Bir yandan da elmamızın kabuklarını soyup çekirdeklerini temizleyelim ve rendenin iri tarafıyla rendeleyelim.
Sütlacımız kaynarken içerisine elma rendemizi ilave edelim.
Ara ara karıştırarak sütlacımızı kaynatalım.




Elmalarımız yumuşarken bizde bir yandan kayısı ve eriklerimizi çok büyük olmayacak şekilde arzu ettiğimiz şekilde doğrayalım.
Aroması iyice suya geçmiş olan çaylarımızı içerisinde çıkartıp sütlacımıza ilave edelim. Sütlacımızı istediğimiz koyuluğa ulaşıncaya kadar kaynatalım. 



Doğradığımız meyveleride sütlacımıza ilave edip ocağı kapatalım.



En son olarakta vanilyayı ilave edelim ve sütlacımızı güzelce karıştıralım. 



Bir kepçe ile servis kaplarımızı dolduralım.





                                                              AFİYET OLSUN.


15 yorum :

  1. hayirli geceler yavrucum .
    sütlacindan almaya geldim .ben gelince yapacakmisin bana`?
    sarildim özlemle ablam

    YanıtlaSil
  2. ama bu çok farklı olmuşş
    misler gibi hemde :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba canim ellerine saglik meyveli sütlacin gercektende cok ilginc olmus eminimki tadida öyledir. Yeni tatlari herzaman sever ve denemeye calisirim:)

    YanıtlaSil
  4. daha önceden limonlu ve portakallı puding yapmıştım ama sütlaçta hiç düşünmemiştim böylesini. iyi fikir bence. eline sağlık. hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  5. merhabalar,
    sütlaç'a bayılırım,meyvelisi hiç aklıma gelmezdi,ellerine sağlık nefis görünüyor,
    güzel ve samimi yorumun için teşekkür ediyorum,
    görüşmek üzere,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Bayıldım bayıldım bayıldım. Burası ne kadar renkli ve ne kadar güzel bir yer. Herşey çok güzel fotoğraflarla anlatılmış. Bayıldım. Sütlacınızı hemen deneyeceğim. Diğer tariflerde çok güzel. Evdeki malzemelerle yapılabilir tarifler. Ellerinize sağlık. Hoşçakalın.
    Sütalacı pişirdiğimde tekrar ziyaret edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sütlacı nasıl bulacağınızı merakla bekliyorum. Sevgiler...

      Sil
    2. Sedef hanım süper oldu. biz çok sevdik dediğiniz gibi buzluktada beklettim yedim bu sıcakta o kadar hora geçtiki Allah sizden razı olsun. Teşekkürler.

      Sil
  7. Sütlacı da meyveyi de çok severim. İkisi bir arada değişik ve leziz olur sanırım, fotoğraflardan öyle görünüyor. Ellerinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hem değişik ve hemde (ben ve ailemce) harika bir lezzet oldu. Umarım sizde beğenirsiniz. Sevgiyle kalın.

      Sil
  8. Hiç aklıma gelmezdi böyle bir sütlaç. Bende en kısa sürede deneyeceğim. ellerinize sağlık. Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizede hayırlı ramazanlar. Sevgiler.

      Sil
  9. yazdıgınız Güzel yorum için çok teşekkür ederim Sevgi blogunuzu düzenlediğinden beri bende hayranlıkla takıp ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık. Değişik bir tarif olmuş. Eminim lezzeti süperdir.Çok harika görünüyor. Yeni tatları çok severim. kısa sürede denemek lazım. Tekrar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Sütlü tatlıları çok seviyorum. Buda çok hoş bir tarif. Karanfil, meyveler, aramolı çaylar... Lezzet süperdir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil