Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Temmuz 2012 Pazar

LİMONLU SÜTLAÇ



Sıcak yaz günlerinde buz gibi soğuk sütlü tatlılar.
Ağzımızda eriterek yerken hissettiğimiz soğukluk. Hele de yemeden yarım saat önce buzluğa koyarsak dondurma yermişçesine haz.
Masada arkadaşımla bunları konuşurken "Hmmm." sesleri ile ikindi sıcağına meydan okuma.
Daha önce yaptığım elmalı sütlaçtan ikinci bir tabağı yiyemeden evdekiler tarafından bitirilince canım sütlaç istedi.
(Elmalı sütlacıma ulaşmak için:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/06/elmali-sutlac.html)
Sabah kalkınca aş erer gibi hemen pirinçlerimi yıkayıp tencereye alıp kaynatmaya başladım. Kahvaltı dahi etmeden sütlaçlarımı hazırladım. Soğuduğundada buzdolabına kaldırdım.
Sonra öğleden sonra saat 4 gibi arkadaşım aradı "Yarım saate sendeyim." deyince hemen buzluğa sütlaçları kaldırdım.
Arkadaşım gelincede firil firil esen mutfağımda hemen buz gibi sütlaçlarımızı yedik.
Sanırım sıcaktan gelmenin etkisiyle arkadaşım "Hayatta yediğim en lezzetli sütlaçtı. Hmmm. Hmmmm. Hmmmm. Ellerine sağlık Sedef." diye diye keyfini çıkara çıkara yedi.
Onun o hali o kadar hoşuma gittiki. İnsanın misafirini memnun etmesinin verdiği hoşluk, mutluluk.
Sıcaktan gelen insana en güzel ikramdır soğukluk. Bende arkadaşımın içini sütlaçla, dışını Yaradanım bahşettiği o güzel esintiyle serinlettim.
Şimdide siz bu serinliği yaşamak isterseniz haydi mutfağa.

LİMONLU SÜTLAÇ
Malzemeler:
5 su bardağı süt
1 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
1,5 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası

1 çay bardağı su
2 adet limonun kabuğunun rendesi
Üzeri İçin Malzemeler:
Tarçın

Yapılışı:




1 su bardağı pirinci 3 su bardağı su ile kaynatalım ve tencerenin kapağını kapatalım, ocağı söndürelim. Pirinçlerimiz tamamen şişip patladığı zaman (yaklaşık 45 dakika - 1 saat kadar  sürer.) içine sütü, şekeri,  limon kabuklarını ve (ayrı bir kapta bir çay bardağı suyla açtığımız) nişastayı ekleyip karıştırarak pişirelim. Servis kaplarına alıp, soğuduğu zaman tarçın ile süsleyelim ve soğuk olarak ikram edelim.
Süsleme için bazen;
2 limon kabuğunu rendeleyip 2 yemek kaşığı şekerle teflon tavada orta hararetteki ateşte karıştırarak karamelize ederim. Sütlaçlarımın üzerini bu karamelize ile süslerim.


Bu resimler arkadaşım ellerine yıkamaya gidince hemen çekildi.


Arkadaşıma ikramım...




Bu sütlaçta benim. Ama tarçınlar rüzgara dayanamıyor. Süsü bozuluyor.


                                                                 AFİYET OLSUN.





6 yorum :

  1. limon aromasını çok severim.eminim sütlaçada yakışmıştır.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonun yakışmadığı bir pasta, kurabiye, sütlü talı vb. bir tad tanımıyorum. Çok sevip çokça kullanıyorum. Bence limon sütlaca çok yakıştı. Umarım sizcede yakışır ve severek yersiniz. Sevgiler.

      Sil
  2. Seni benim mutfağa kapatıcam ve asla çıkmana izin vermiycem..
    Anlaştık mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden, neden? Birde dışarı çıkmama izin vermicen? O zaman benim mutfak ne olacak?

      Sil
  3. Oh ne şanslı arkadaşınız var. Dışarıdan yeni geldim keşke banada buz gibi sütlaç ikram eden olsa. Ellerinize sağlık. Pınar hanım arkadaşlarınız çok şanslı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selma Hanım. Allah gönlünüze göre nasip etsin.

      Sil