Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Temmuz 2012 Salı

EVDE ÇİKOLATALI (KAKAOLU) DONDURMA YAPIMI


Selâmün aleyküm dostlarım.

Bunaltıcı yaz sıcaklarının en güzel molası yani serinleticisi dondurmalar....
Bende mutfağımda ailem ve sevdiklerim için hazırladığım ev yapımı dondurmalarımı paylaşmaya devam etmek istiyorum. 

Daha önce hazırladığım sade dondurmamdan tek farkı:
Onda samla sakızı bunda falım sakızı kullandım.
Ama falım sakız kakaoların arasında beyaz noktacıklar halinde gözükse de dondurma kaşıkla konurken beyaz noktalar fark edilmiyor. Tercih size kalmış ben sadece o an damla sakızı bulamayanlar için falım sakızla nasıl olur diyerek bu dondurmayı hazırladım ve sizlerle paylaşmak istedim.
Eğer sade dondurmama bakmak isterseniz:


Dondurmanın tadında bazı ölçüler size göre değişebilir. Örneğin daha kakaolu olsun derseniz kakao miktarını arttırın. Eğer sakızı çok olsun derseniz sakızını arttırabilir ya da salebi az veya çok olsun derseniz salebini azaltabilir ya da arttırabilirsiniz. Şeker ise kakaoyla bağlantılı olarak arttırılırsa daha güzel olur. Çikolata miktarı size kalmış, isterseniz damla çikolatada kullanılabilir.

Ev yapımı dondurmayı bir kez yapmanız yeterli. Sonraki dondurmalarınız sizin zevkinize kalmış.

Benim fotoğraftaki dondurmamın buzluktan çıktığı anki görüntüsü. Tavsiyem yemek için 10 dakika beklemeniz. Eğer o an yerseniz karlama gibi gelebilir. Ama 10 - 15 dakika bekleyerek dondurma yersiniz.



EV YAPIMI KAKAOLU ÇİKOLATALI DONDURMA

Malzemeler:

1 litre süt
1,5 su bardağı şeker
1 tepeleme yemek kaşığı salep (Hazır içimliklerden)
2 adet damla sakızı veya falım sakız
2 yemek kaşığı kakao
80 gr bitter çikolata rendesi

Yapılışı:



Sütümüzü tencereye koyalım ve içerisine 2 adet falım sakızımızı ekleyelim. Ara ara karıştırarak sütümüzü kaynatalım.




İçerisine dolu dolu 1 yemek kaşığı salep ve 1 su bardağı şekerimizi sütümüzü karıştırarak ilave edelim. Kakaomuzu topaklanmasına izin vermeden sürekli karıştırarak yavaş yavaş ekleyelim.

Karıştırarak 10 dakika kaynatalım. Ocağı kapatalım ve ara ara karıştırarak dondurmamızı soğutalım.

Soğuyan dondurmamızı buzluğa dayanıklı bir kaba dökelim ve buzluğumuza koyalım.
 




Yaklaşık 45 - 60 dakika sonra buzluktan çıkaralım. Üzerine küçük küçük doğradığımız bitter çikolatamızı ilave edelim. Bir kaşık yardımıyla dondurmamızı karıştıralım. Kabın kenar kısımlarındaki dondurmamız donmaya başladığı halde kabımızın orta kısımları daha sıvı olacaktır. Zaten karıştırmamızın amacıda dondurmamızın homojen şekilde donmasıdır. Sonra dondurmamızı buzluğa kaldıralım.

İlk karıştırmamızdan yine bir saat sonra dondurmamızı buzluktan çıkarıp tekrar karıştıralım. Bu şekilde birer saat arayla toplam 4 veya 5 kez karıştıralım. Sonrada karıştırmadan 5 saat kadar buzlukta bekletelim. Artık beklenen an. Dondurmamızı buzluktan çıkarıp dondurma kaşığı veya normal bir çelik kaşıkla kazıyarak servis yapalım.




                                                                            AFİYET OLSUN.

17 yorum :

  1. ev yapımıda başka bir güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok güzel görünüyor canim ellerine saglik. Ben evde nezaman dondurma yapsam hüsranla sonuclaniyor ve yenmiyor :( artik denemicem.

      Sil
    2. Bu arada nasilsin canim umarim iyisindir. :)

      Sil
    3. Paşam iyiyim. Allah razı olsun. Bende bu sene dondurma yapmaya taktım ama bizim damak tadımıza en çok sade olanı tam uydu. Sıcakta serin serin çok güzel oluyor. Bizdede hemen bitiyor. Sevgiyle kal Paşam.

      Sil
  2. aramaz sormaz oldun ablani
    bilmeden kirdimi ablan seni yoksa ? :(
    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen adı gibi "Melek" ablam. Aşkolsun. Sen hiç kimseyi kırarmısın, kırabilirmisin? Tamam mümkün olduğunca daha çok ziyaretine geleceğim söz ablam. Sevgiyle kal Meleğim.

      Sil
  3. hemen koşa koşa headerına bakmaya geldim valla süper olmuş insanları mutlu edebilmek güzel :) hem burası boğaz üzerine bir blogmuş daha da ayrıca mutlu oldum gördüğüme :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım. Beğendiğine sevindim. İnan mutlu edene (değmesin yağlı boya) vesile olana (Allah ne verdiyse) ne diyeyim bilemiyorum Allah razı olsun onlardan.

      Sil
  4. merhaba ben geldim....
    takipteyim....
    bloguma bıraktığıınız güzel yorumlarınız için çoook teşekkür ederim...
    oooooh dondurmayı kim sevmez ki....
    ellerine sağlık canım....
    hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Şirinem. Teşekkür ederim. Sanada hayırlı ramazanlar.

      Sil
  5. Pınar hanım çok beceriklisiniz. Maşallah size. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. vallahi denedim harika oldu
    Eline elime saglik abla

    YanıtlaSil
  7. OoWww bu ne böyle! Ben böyle bir şaheser görmedim çok çok güzel elleriniz dert görmesin Inşallah!!!

    YanıtlaSil
  8. Tesekur ederim merak ediyordum yapmayi denicm insAllah guzel olur:))

    YanıtlaSil
  9. ellarinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil