Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Temmuz 2012 Çarşamba

ERİŞTE SALATASI




Merhabalar dostlarım.
Ne yaptığımı bilemez halde saatleri kendime yetiremezken kısacası çok işler yaparak günlerimi geçirirken beş gündür sizlerle hiçbirşey paylaşamamışım.
Bu arada da bazı arkadaşlarım, dostlarım gönül koymuşlar.
"Neredesin? Bizi unuttun mu? Neden uğramıyorsun?" diye yazmışlar. Sitemler etmişler. Affedin dostlar.
Unutmak ne demek? Sadece çok yorgunum. Ama koşturmacalar işallah yakında azalacak.
Malum "Ramazan" geliyor.
Antalya sıcağında oruç tutmak için sakin yaşama geçmek, evden pek çıkmamak lazım. Yani dostlarım bol bol sizlere uğrayacağım. Kendimi affettireceğim.
Takip edenler içinde bol bol paylaşımlara geçeceğim.
Tabi Allah'ımın izniyle. Niyetim belli ama kısmet, nasip.

Salatama gelince ne zamandı unuttum ama sanırım iki hafta oldu. Yine yengelerimi aradım ve "Ananemde toplanalım." dedim. Sıcaklar iyice bastı. Artık ananeme yayla yolu göründü. Bu masada işte son ziyaretimizden. Ben hafif olsun diye salata hazırladım. Yerken çok hoşumuza gitti.
Hatta ananem "Bu salatayı kim yaptı? Çok güzel olmuş." dedi.
İşte o an en mutlu olduğum andı.
Hazırladığınız emek verdiğiniz her ne olursa olsun beğenilmesi çok güzel.
Sonra akşam üstü ananeme kızkardeşi geldi.
Onunla konuşurkende;
"Bizim ahçı çok güzel salata yapmış. Kaçırdın." dedi.
Bu arada unutmadan, ahçı benim efendim. Ananem bana "Ahçı" diyor.
Dönelim teyzemize;
Napsın kadın bahçeye su salmış başını beklemiş. Vakti olsaydı gelirdi çay saatine, kaçırmazdı.
Ama onun sorusu farklı "Krep varmıydı krep? Krepte pişirdin mi?" dedi.
Teyzemizde ne zaman beni görse krep sorar. Kreplerimi çok sever. Birkaç kez ananemde krep yaparken O da bizimleydi. Sıcak sıcak krep yemek çok hoşuna gitmişti. Ama her zamanda krep olmaz ki?
Bu seferde salatam vardı. Tarifi bana ait erişte salatam.

Tarifime gelince:

ERİŞTE SALATASI
Malzemeler.
1 peket erişte makarna (500 gr)
2 adet havuç
2 adet yeşil biber
2 adet etli kırmızı biber
10 - 12 adet salatalık turşusu (kornişon)
1 adet limon suyu
Zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:



Teflon bir tencerede yaklaşık 3 litre kaynayan suya, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz ve eriştemizi ekleyip pilav gibi suyunu çekerek pişirelim. Pişen eriştemizi süzgeçe dökelim ve eriştelerin birbirine yapışmaması için musluk suyunda yıkayalım. Eriştelerimizin suyu süzülürken havuçlarımızı rendeleyelim. Biberlerin içlerini temizleyelim ve jülyen olarak yani makarnaya uygun şekilde çubuk çubuk doğrayalım. Kornişon turşularımızıda jülyen olarak doğrayalım.

Limonumuzu sıkalım yada benim gibi kıştan hazırladığınız limonlarınız varsa onlardan kullanın. 

Limonlarımın suyunu  hatta pasta için kabuklarını saklama yöntemime bakmak isterseniz:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/buzlukta-limon-rendesi-saklama-ve-limon.html




Suyu süzülen erişte ile doğradığımız ve rendelediğimiz bütün malzemeyi, limon suyunu ve 1 tatlı kaşığı tuzu (damak tadınıza göre arttırıp azaltın) karıştıralım.
Salatamız hazırdır. Servis tabağımıza alalım.



                                                                        AFİYET OLSUN.




5 yorum :

  1. çok değişik ve güzel bir salata olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. güzel bir alternatif
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok besleyici bir salata olmuş...ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Dün akşam yemeğine tarifinizi hazırladım. 4 kişi 1 paket erişteyi yedik. çok güzel oldu. herkese tavsiye ederim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Eminim çok lezzetli ve hafif bir salatadır. Görüntü süper ve iştah açıcı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil