Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Temmuz 2012 Çarşamba

ANNEMİN MERCİMEK KAVURMASI







Selâmün aleyküm dostlarım.

Ramazanın 6. gününün son bulduğu bu saatlerde tekrar "Hayırlı Ramazanlar" diliyorum.

Yaradanımın yardımıyla geçen orucumu tutarken arada yemekleri anneciğim pişiriyor. Malum Antalyam sıcağıyla nemiyle meşhur. Bu günlerde sanki şehrin üstünde bir sis var. Nemden şehir gözükmüyor. Hava bulutlu ve sıkıcı. Bazen nem nefes almayı zorluyor. Ama herşeye rağmen orucumuzu tutabilmenin hazzı ile iftara ulaştığım anda içtiğim su herşeyi unutturuyor. Sanki gün boyu sıkıntıları çeken ben değilim. Allah içime öyle bir huzur veriyorki... hazzı... harika. Çevremde balkonlarda yiyen içen onca insana rağmen Allah yolunda olmanın verdiği haz, bir yandanda onlar için üzülmem, ve konuşmak yazmak istemediğim (Allah korkumdan (dedikodu olmaması için)) pekçok şey, Kısacası karmakarışık duygular ve düşünceler ile günümü Yaradanıma yakışır kul olmak için değerlendirmeye çalışırken sizleri paylaşımlarımla ve sizin paylaşımlarınızda yorumlarımla ihmal ettiğim için hakkınızı helal edin.

Canım annem ve babam sağlık problemleri nedeniyle oruç tutamıyorlar. Konuşmalarımızda oruç tutamadıkları için suçluluk duygusu çektiklerini paylaştıklarında içimi hüzün kaplıyor. Orucun verdiği hazdan mahrum kaldıkları için üzülüyorum. Ama biliyorumki Yaradanım böyle olmasını istediği için oruç tutamıyorlar ve vicdanları yani çektikleri suçluluk duygusu ile imtihan ediliyorlar.  

İşte anneciğim oruç tutamadığından bu aralar mutfağımızda ve benim midemde bayram var. Anamın yemekleri... Önüme en ünlü ahçıların hazırladıklarını açık büfe koysalar bir yandada anamın bir tas yemeği olsa, gözüm açık büfeyi görmez. İllede anamın yemeği. Onun elinin lezzeti yemeğin tadında, elinin kokusu yemeğin kokusunda, yemeğin yumuşacıklığı elinin yumuşaklığından nasıl anlatabilirimki...
......
En iyisi gelelim yemeğimize. Yemeğimiz anneciğimin tarifidir ve şiddetle tavsiye olunur.
Haydi tarife:

MERCİMEK KAVURMASI - MERCİMEK YEMEĞİ
Malzemeler:
2 su bardağı yeşil mercimek
1 adet kuru soğan
4 - 5 diş sarımsak
1 adet etli kırmızı biber
2 adet yeşil biber
3 adet domates
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tuz


Yapılışı:
Mercimeklerimizi yıkayıp derin bir kasede üzerini 4 - 5 parmak geçecek kadar su ile musluk suyuna ıslayalım. Yaklaşık 2 - 3 saat sonra suyunu süzelim.
Yemeklik doğradığımız soğan ve halka halka doğradığımız sarımsakları zeytinyağında 2 - 3 dakika kavuralım. Üzerine yeşil ve kırmızı biberlerimizi, kabuğunu soyup küp küp doğradığımız domateslerimizi, salçamızı, suyunu süzdüğümüz yeşil mercimeklerimizi ve tuzumuzu ilave edelim. Hiç su eklemeden sadece domatesin suyu ile karıştırarak kavuralım.
Yeşil mercimek ıslanınca çok çabuk pişen bir baklagil olduğu için erimemesi için dikkatli olalım. Yaklaşık 20 dakika da yemeğimiz hazırdır.



Ocağı kapatmadan önce buharlar çıkarken çekince fotoğraf çok net olmadı.



                                                                                   AFİYET OLSUN. 

9 yorum :

  1. yemeğini çok severim canım.kavurmasını hiç denemedim ama nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavurmasıda çok lezzetli. Umarım sende beğenirsin. Teşekkür ederim. Sevgiyle kal...

      Sil
  2. Aleyküm Selam :) Bende bir selam vereyedim dedim.

    Ben karamercimek yedim, çorbadan çok böyle yemek gibiydi. Vede çok lezzetliydi. Harika görünüyor fotoğraflar
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Cok guzel tarifler:) ben yemek konusunda cok basarili degilimdir:) bu tariflerle umarim daha basarili olurum:)elinize saglik:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım. Teşekkür ederim. İnanıyorum sen daha güzel yapacaksın. Emir Kaan için daha da güzel olacak. Bir kere anne eli lezzeti olacak. Sevgiyle kalın. Yaradanım korusun sizi.

      Sil
  4. Ay ay ay. Ne güzel şeydir ana yemeği. Bayılırım ana yemeğine. Değişik bir yemek olmuş denenmeli. Klasik tariflere alternatif tarifleri çok seviyorum. Ananızın ellerine sağlık. Ananızın ellerinden öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Gerçektende Anne yemeği gibisi yoktur. Sevgiler.

      Sil
  5. Verdiğiniz tarifler tam anne anneanne yemekleri bayıldım ve her zaman elinizin altındaki malzemeler sizi takip edicem.Sevgiler

    YanıtlaSil