Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Haziran 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI UN KURABİYESİ






Merhabalar dostlarım.
Canım annem eski mahalledeki komşumuza giderken birşeyler götürmek isteyince sevinçle girdim mutfağıma. Bu sevinç hem mutlu olduğum yerde olmaktan hemde sevdiğim ablama birşeyler hazırlayacağımdandı.
Hemen anneme şu şu şu olabilir diye tarifleri sıralamaya başladım. Canım annem boşver onları dercesine benim o an sıralamaya almadığım bir tarifi "Şu dediğin sıvıyağlı un kurabiyesini yap." diyerek seçivermiş oldu. Aslında iyi oldu. Margarinsiz un kurabiyesi hazırladım. Ben tam buğday unu kullandığım için hamurum hem zor toplandı hemde kurabiyelerim esmer oldu. Ama siz pasta unu kullanacaksanız hem hamurunuz kolay toparlanır hemde rengi beyaz olur. Ama tat her ikisindede harikulade. Hadi buyrun lezzet şölenine.

ZEYTİNYAĞLI UN KURABİYESİ

Malzemeler:
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı sıvıyağ (Riviera zeytinyağı kullandım)
3 su bardağı tam buğday unu
1çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:



Pudra şekerini ve zeytinyağını karıştıralım. Üzerine unu ve kabartma tozunu ekleyelim.
Hamurumuzu yoğuralım. Hamurumuz dağılan toparlanmayan bir hamurdur. Fakat elinize aldığınızda sıkarak şekil verebilirsiniz.
Kurabiyelerimizi 180oC'de pişirelim.






                                                                        AFİYET OLSUN.






3 yorum :

  1. Hiç sıvıyağla kurabiye yapmadım. Şimdi çok merak ettim. Siz önerdiğinize göre eminim güzeldir. Denemem lazım. Ellerinize sağlık Pınar Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğeneceğinize inanıyorum. Sevgiler.

      Sil
  2. Benim un kurabiye tarifim sizinki gibi çatlak çatlak yani gerçek un kurabiyeleri gibi olmuyor. Sizinkini deneyeceğim. Sonuc eminim güzel olucak. Herşey fotolarla ortada zaten. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil