Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Haziran 2012 Pazar

TEFLON TAVADA PEYNİRLİ OTLU TUZLU KEK





Daha önce sadesini hazırlayıp paylaştığım tava kekimin dere otlu ve peynirli hali.

Eğer sadesine bakmak isterseniz.;

Hem pratik hem leziz. Kısacık sürede harika bir sonuç. Fazla anlatmaya gerek yok muhakkak bu kekleri deneyin. Kolaylığından ve lezzetinden dolayı vazgeçemeyeceksiniz.

Bu arada tarifi okurken "Sedef peynir çırpılmaz." diyeceksiniz biliyorum. Aslında annemde "Sen naptın?" dediğinde iş işten geçmiş bende elimde mikserle kalakalmıştım. Ama ben dalgınlıkla çırpmışım. Bazen olur böyle olaylar.

"Kek nasıl oldu?" derseniz; 

Kek içi iyi pişmiş ama ıslak kek variydi. Doğal olarak peynirin görüntüsü yok ama harika lezzeti vardı ve sonuç bencede güzeldi.

Amaaaa;

Canım anneme göre olmadı, olmadı, olmadı. Çünkü peynirli kekte peynir gözükmeliydi.

Benim kekimde peyniri arada bulasın. Bu dalgınlığı nasıl yaptım bilemiyorum ama bazen değişik şeylerde böyle kazalarla çıkabiliyor. Bakalım siz nasıl bulacaksınız?

TEFLON TAVADA PEYNİRLİ OTLU TUZLU KEK
Malzemeler:
3 yumurta
2 kahve fincanı yoğurt
3 çay bardağı kepekli un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı beyaz peynir
15 dal dereotu
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz

Yapılışı:



Hamuru hazırlayacağımız kabımızın içinde yumurtaları ve tuzu çırpalım.
Yumurtaların üzerine yoğurt, zeytinyağı, kepekli un, kabartma tozu, dere otu ve peyniri ilave edip tekrar çırpalım.

Ocağımızı harlı ateşte açalım ve tavamız ısınırken (ben tavayı yağlamadım) hamurumuzuda tavamıza dökelim ve eşit şekilde yayılması için tavayı yavaşça sallayalım.



Tavamızı uygun bir kapakla kapatalım. Kapağın içerisi buharla dolana kadar harlı ateşte daha sonra orta ateşte pişirmeye devam edelim.



Kekimiz kabarıpta kenarları renk almaya başladığında ters çevirelim. Kekimizin içininde tam pişmesi ve yanmaması için kısık ateşte pişirelim.
Arka yüzü de pişen kekimizi servis tabağımıza alalım.




                                                                        AFİYET OLSUN.


5 yorum :

  1. Sevgili arkadaşım öncelikle güzel duana Amin diyorum..Rabbim hepimizi affetsin..kusurumuz günahımız çoktur..
    Yaptığın güzelliğe gelince,sabırla yapılan işin sonucu ne kadar da güzel oluyor dedirtti bana :)
    Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgim evine hoşgeldin. Teşekkür ederim canım.

      Sil
  2. ellerine sağlık...
    bir süredir yoğun işlerim, yorum yazmasamda sayfanı takip ediyorum.
    Kaçırdığım birşey var mı, biraz daha dolaşıyım.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık pınarcığım seviyorum teflon keklerini. fırın açana kadar pratik oluyor. afiyet olsun sizlere. sevgiler selamlar benden...

    YanıtlaSil
  4. Teflon tava keklerini ilk kez duydum çokta merak ettim doğrusu. Notumu aldım deneyeceğim. Elinize sağlık Pınarhanım.

    YanıtlaSil