Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Haziran 2012 Cumartesi

SUSAMLI TATLI KURABİYE





Çok met edilince bende hemen sizler için denedim.
İnsan çok met edilen bir şeyi yapacağında çok güzel, harikulede bir şeyler bekliyor. Sonra merakla ve heyecanla ilk lokmasını ısırıyor ve... beklediği gibi değil.
Belki o kadar met edilmese o tadı çok beğeneceğim.
Ama beklenti çok yüksek olunca insan hayal kırıklığına uğruyor.
İşte bu tarif benim için öyle oldu.
Tadı güzel, öneririm de ama beklentim çok yüksek olunca kalakaldım diyebilirim.
Bu kadar met edilmeseydi de deneseydim eminim daha çok beğenecek ve sizlerle başka duygularla paylaşacaktım.
Tarifi okuduğumda "Tahin helvası yediğinizi düşünecek ama kurabiye yediğinizi görünce şaşıracaksını." diyordu.
Birde "birincilik almış" kurabiye diye meşhur bir ahçı tarafından yazılınca hevese geldim çok büyük bir hevesle hazırlayıp, pişirdim.
Ama
ben o tadı alamadım. 
Bakalım siz o tadı bulabilecekmisiniz?
Sonuçlarınızı yazarsanız sevinirim.
Gelelim tarifimize:

SUSAMLI TATLI KURABİYE 
Malzemeler:
5 su bardağı un
1 çay bardağı mısır nişastası
2 çay bardağı toz şeker
1 paket margarin (250 gr)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı susam
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu

Yapılışı:


Susamınız eğer benimki gibi beyaz susam yani kavrulmamış susamsa teflon bir tavada, kısık ateşte, rengi hafif pembeleşene kadar kavuralım ve soğumaya bırakalım.
Susamınız kavrulmuş susamsa bu işleme gerek yok.
Oda sıcaklığındaki margarini veya benim gibi o an buzdolabından çıkardınızsa ocakta tavada hafif erimiş margarini ve şekeri mikser ile 2 - 3 dakika çırpalım. Üzerine soğumuş susam ve diğer malzemeleri ekleyip yoğuralım. 
Yumuşak ama ele yapışmayan bir hamurumuz olduğunda buzdolabında yarım saat kadar dinlendirelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım ve istediğimiz şekli verelim.
Hamur pişerken biraz yayılarak kabardığı için tepsiye dizerken biraz aralıklı olarak yerleştirelimki kurabiyelerimiz birbirine yapışmasın.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 - 25 dakika rengi hafif turuncu olana kadar pişirelim.



AFİYET OLSUN.


5 yorum :

  1. Ben de denemek istiyorum zira susamlı herşey çok hoşuma gitmiştir. Du bakalım ben beğenecek miyim :) Ellerinize sağlık,sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Denediğin zaman düşüncelerini yazarsan sevinirim. Tatlı susamlı kurabiye olarak bence tadı hoş. Zaten beğenmesem paylaşmazdım ama denildiği gibi tahin helvası tadı bulamadım. Sevgiler.

      Sil
  2. El değmemiş gibi..ama değmeye mahkum alıp kaçıyorum bunları ..
    Sevgiler hayırlı geceler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim. Hepsi sana feda olsun. İste ben sana tepsi tepsi hazırlarım. Sevgiler Sevgicim.

      Sil
  3. Susamlı bisküvi ve kurabiyelere bayılırım. Tam bana göre tabağı aldım gidiyorum yanınada çay of canım çekti. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil