Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Haziran 2012 Cuma

NANE KURUTMA




Sanırım bir buçuk ay önceydi. Yine Metro markette ve yine manav bölümündeydim. Ne zaman oraya gitsem o otların arasında kendimi kaybediyorum ve gözüme hepsi öyle güzel geliyorki hangisini seçip alacağımı şaşırıyorum. İşte öyle bir anımda başından ayrılamadığım nanelerden 14 bağ alıp kurutmaya karar verdim. Onca nane arasından hangisini alacağımı şaşırarak naneleri torbama doldurdum.Eve gelince hepsini ayıkladım. Tam üç büyük kaba su doldurup saatlerce naneleri sudan çeke çeke bolca yıkadım. Sonrada annemle tek tek yaprakları saplarından koparıp sebze meyveye kullandığım bezlerimin üzerine serdim. 


Aslında Antalya için nane kurutma zamanıydı ama değişen mevsimlerden 2 - 3 günde kurumayınca bende siyahlaşmasın diye fırınladım. Fırınladığımız zaman nanenin rengi biraz daha koyu oluyor yani yeşil değilde koyu yeşil naneleriniz oluyor ama fırınlamasam nanelerimde aflotoksin denen küfler meydana gelebiliridiki o zaman hepsini çöpe atmam gerekirdi. Nasıl kıyardım bu güzel nanelerime.


Naneleri fırınlarken çıkan nane kokusunun güzelliğini size anlatamam. Tabi baharatlarla aranız pek iyi değilse bu kokuyu tavsiye etmem. Çünkü buram buram evin her yanı nane kokuyor.
Eviniz nane kokmasını istemiyorsanız mini fırında balkonda pişirerek naneleri kurutunki koku dışarıda kalsın.
Ben turbo alt üst ayarda fırında 200 derecede pişirdim. Pişirirken ara ara karıştırıp nanelerimi kontrol ettim. 

Kuruyan nanelerimi elimle ovalayarak ufaladım. Ufaladığım nanelerimi süzgeçten geçirerek tamamen pürüssüzleştirdim.



Artık kuruyan ve ufalanan nanelerimi lezzetli yemeklerde kullanmak üzere kavanozlarıma doldurdum. Allah afiyetle yemek nasip etsin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder