Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Haziran 2012 Pazartesi

KİRAZ KOMPOSTOSU





Sıcak yaz günleri için soğuk bir içecek gibisi var mı?
Hele de ev yapımı, katkısız, zararsız, sağlıklı, serinletici, ....
Asitli içecekler yerine tam Türk usulü harika bir içecek.
İçerisindeki meyveler tam anlamıyla bir ziyafet.
Arzu edene kasede meyveleriyle arzu edenede bardakta bir kaç tane meyve ile...
Kısacası
Bu yaz sıcağında serinleten kompostolar.
Tamda kiraz mevisimi olunca kendimi tutamayıp kompostosunu hazırladım. Buzdolabında iyice soğuttum. Fotoğrafını çekerkende azıcık terlettim.
....
Nemden bunaldığımız anlarda verdiği haz eşsiz.
Şimdi bile bakarken kavanozun dışındaki o su damlaları ile soğukluğunu hissettim. Keşke olsaydıda.....
Sanırım 3 hafta kadar önce hazırlamıştım ve fotoğraflamıştım. Yayınlamak bu güne nasipmiş.
Unutmadan;
Ramazanda da kompostolar ayrı güzeldir. En azından o günlerde yapıcağınızı düşünerek:

KİRAZ KOMPOSTOSU

Malzemeler:
1 kilo kiraz
1 bardak şeker
5su bardağı su

Yapılışı:


Kirazların saplarını koparıp, yıkayalım. Derin bir tencereye kiraz, şeker ve suyu ekleyip yaklaşık 20 dakika kaynatalım. Kompostomuzun rengi kırmızılaştığında zaman tadalım. Eğer su tadı değilde meyve suyu tadı geliyorsa kompostomuz hazırdır. Şeker oranını damak tadınıza göre arttırıp azaltabilirsiniz.
Pişen kompostomuzu ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım. Yeterince soğuduğundada buzdolabına kaldıralım. 
Ben buzdolabına kaldırırken kavanozlara koyuyorum. Hem dolapta az yer kaplıyor hemde ağzı kapalı olduğundan daha uzun dayanıyor.



Eğer bir kaç hafta ya da aylarca bozulmadan dursun isterseniz;
Kavanoza sıcak sıcak kompostoyu koyalım. Hiç kullanılmamış bir kapağı kaynar suda ısıtalım. Kapağı bir maşa yardımı ile alalım. Bez ile tutarak kompostomuzu sıkıca kapatalım ve kavanozu ters çevirelim. Kavanozumuz bu şekilde soğuduktan sonra arzu ettiğimiz zaman tüketilmek üzere oda ısısında aylarca muhafaza edebiliriz. Tüketiceğimiz zaman kapağını açtığımızda buzdolabında muhafaza etmeyi unutmayalım.



                                                                    AFİYET OLSUN.


2 yorum :

  1. Tam zamanı ve sahura da çok yakışır. Pınar Hanım evdede bolca kiraz vardı, tarifi aldım sahura hemen hazırlayacağım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız sahurada iftarada çok yakışır. Şimdiden afiyet olsun.

      Sil