Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Haziran 2012 Salı

UNLU EKMEK - EVDE TEK PORSİYONLUK EKMEK YAPIMI







Yaz geldi. Evdeki stoklu unlar hızla tüketilmeli. En güzel yoluda ekmek yapmak diyerek girdim mutfağa.
Real hipermarketlerinden aldığım ve severek yediğimiz üzeri unlu köy ekmeği vardır. Bende ondan esinlenip birer kişilik yani tek porsiyonluk ekmekler hazırlamak istedim. Tabi onlar fırında pişirdikleri için ekmeklerin üzerine serptikleri un olduğu gibi kalabiliyordu. Ama ben tavada yapacağım için tezgahıma normalden biraz fazla un serpip üzerinde elimle yuvarlak ekmekler yapmaya karar verdim.

Ekmeklerim fena olmadı hatta ilk deneme olmasına rağmen acemi şansımı ne baya güzel oldu. Ev halkı "Niye daha fazla yapmadın? Yine yap." denilince beğenildiğini anladım.

Daha öncede bahsettiğim gibi bizim evde annemden başka eline sağlık diyen yoktur. Bizim beylere "Eline sağlık demek yok. Arada desenizde bende daha zevkle hazırlasam." diye hayıflanıyorken  bana "Niye daha fazla yapmadın? Yine yap." dedikya dediler. Eline sağlık demekmiş ben anlamamışım.
Ah ben ne anlayışsız kızım!

EVDE EKMEK YAPIMI
Malzemeler:
5 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı kepekli un
2 - 3 su bardağı ılık su (ununuzun cinsine göre daha az veya fazla olabilir)
2 paket instant (kuru) maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:


Yoğurma kabımızın içerisine unlarımızı, kuru mayalarımızı, tuz ve şekeri katıp elimizle karıştıralım. Üzerine ılık suyu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Yoğurdukça özdeşen hamurumuzun üzerini örtüp en az 2 katına çıkana kadar kabarmasını bekleyelim.


Benim hamurum üzerine sadece streç film örtülü olarak mutfakta masamın üzerinde oda ısısında (23 - 24 derecede) yaklaşık 1,5 saatte bu şekilde kabardı. 


Kabaran hamurumuzdan arzu ettiğimiz büyüklükte parçalar kopartalım. Tezgahımıza un serpelim ve unun üzerinde elimizle hamurumuzu sanki pişi hamuru açar gibi açalım.


Hamurumuz bitene kadar bu işleme devam edelim. Hamurlarımız tekrar mayalanırkende teflon veya döküm tavamızı ısıtalım.


Orta harlı ateşte ilk hazırladığımız ekmeklerimizi pişirmeye başlayalım. Her iki tarafıda pişen ekmeklerimizi üst üste dizelim.


Dış kısmı hafif unlu leziz ekmeklerimiz sofrada peynir veya zeytinle kahvaltıda ya da yemeğin yanında eşlik etmek için hazırlar.


                                                                              AFİYET OLSUN.





6 yorum :

  1. nasıl güzel olmuş bunlar ızgara et ile nasılda güzel gider. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek Üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. yirli cumalar canim, Ellerine saglik ekmeklerinde cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç bir cevap olacak ama sanada hayırlı günler canım. Yorumun içinde çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  3. ay ne güzel tek porsiyonluk ekmek fikri. Çokta güzel gözüküyorlar. Bayıldım valla. Ellerinize kollarınıza sağlık. Sevgiler.....

    YanıtlaSil
  4. Ekmeklerinizi görünce aklıma ananemin bahçemizdeki odun fırınında yaptığı ekmekler geldi. Aynı onlara benziyor. Tek farkı sizinkiler porsiyonluk. Çocukluğumu hatırlattınız çok sağolun. En kısa zamanda deneyip o günlere dönmek istiyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim Pınar hanım. Çin yeniyılı dolayısıyla markette ekmek bitmişti uzak bi yere gitmekten bi internete bakayım bakalım kolay bi ekmek tarifi varmı dedim ve sonrasında sizin burada tarifini vermiş olduğunuz ekmeği az önce yaptım ve tadına baktım gayet güzel olmuş. Çok çok teşekkür ederim gurbette ekmek yapmayı da öğrenmiş olduk :)

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil