Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Haziran 2012 Cumartesi

EV EKMEĞİ - EVDE EKMEK YAPIMI


 



Geçen hafta pazar kahvaltısına hazırladığım ekmeklerim.

Arasına kaşar ve yanında çay.
Kaşarlar uzarken evde yapmanın hijyeni ve lezzeti ile keyifli bir pazar kahvaltısı.

Tabi bu kadar ekmeği sabah yemedik. Sadece iki taneciğini yedik! Aslında iki tanede yenmezdi de kaşar eriyince ekmekte doğal unla olduğundan lezzetlide olunca valla sıcak sıcak yemişiz.

Geriside sonraki günlerde kahvaltıda veya yemekte soframızda yerini aldı. Toplam 6 ekmeğim oldu. Tavalarım 30 ve 32 cm'lik tavalardı. Ekmeklerimide onlara uygun açtım.

Ekmekleri yerkenki konumuz bundan sonra ekmekleri hijyen açısından evde yapmaktı. Bu ekmekler hem tok tutucu hemde çok lezzetli olduğundan o an öyle bir karar aldık. Ama ekmekler bitti düşüncede gitti. Neden bilemiyorum ama sanırım hazıra alışkanlık diyebiliriz. Bakalım belki daha doğrusu vakit bulabilirsem ya da o an üşenmezsem sürekli olmasada sık sık yapabilirim.

Sanırım unuda çuvalla almaya geçmek gerekir. Ama Antalya koşullarında 6 ay unu çuvalla alamam. Unum kurtlanır. Paket unlarla yazı geçirmek bile zorken çuval almak bana oldukça uzak diyebilirim.

:))

Yazarken düşündüklerimi de yazmışım. Acaba silsemmi şu çuval kısmı derken boşver herşey doğal kalsın dedim. Umarım sıkmamışımdır.

Hemen ekmeğimi anlatmaya geçiyorum. Yine bol bol fotoğrafladım. Buyrun ekmeğime:

EV EKMEĞİ
Malzemeler:
6 su bardağı tam buğday unu
2 su bardağı kepekli un
2 - 3 su bardağı ılık su (ununuzun cinsine göre daha az veya fazla olabilir)
2 paket instant (kuru) maya veya 2 yemek kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:


Yoğurma kabımızın içerisine unlarımızı, kuru mayalarımızı, tuz ve şekeri katıp elimizle karıştıralım. Üzerine ılık suyu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Yoğurdukça özdeşen hamurumuzun üzerini örtüp en az 2 katına çıkana kadar kabarmasını bekleyelim. Ben gece yatmadan önce saat 1 gibi yoğurdum. Benim hamurum kapaklı hamur yoğurma kabımda üzeri kapalı olarak mutfakta masamın üzerinde oda ısısında ve sabah 8'e kadar mayalandı.

Kabaran hamurumuzdan arzu ettiğimiz büyüklükte parçalar kopartalım. Tezgahımıza un serpelim ve hamurumuzu merdane ile tavamızın büyüklüğünde açalım. Bu şekilde bütün hamuru açalım ve teflon veya döküm tavamızı ısıtalım.


Ekmek hamurumuzu tavamızın üzerine alalım. Orta ateşte pişirelim. Ekmeğimizin her iki tarafıda pişince ocaktan alalım. 





                                                                                AFİYET OLSUN.


5 yorum :

  1. Çok güzel olmuşlar ellerine saglık.Ekmegi evde yapanlardan oldugum ıcın saglıklı ve temiz ekmek yeme taraftarıyım.Un açıklaması bence guzel olmuş bır çıpıda okudum yazını.Ellerıne saglık canım,afıyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. En güzelini yapıyorsun. Gıda sektöründe denetmen olarak çalışmış olan biri olarak bizlere neler yedirdiklerini görseniz dışarıdan hazır hiçbirşey alamazsınız. Ben ekmeği fabrikadan paketli olarak çıkanlardan alıyorum ya da fırından o an çıkanını. En azından bir derece daha sağlıklı diyorum. Ama paket içinde aldığınız ekmeğide evinizde dolaba tezgaha koyarken dikkat lazım. Ben hemen poşetinden çıkarıp hijyenik biryere geçiriyorum. Çünkü o ekmek paketlerinide pekçok kez yerlerde görmüşümdür. Neyse fazla girdim konulara, uzattım.
      En iyisi en sağlıklısı evde yapılanı ne güzel sen başarıyorsun. Darısı başıma. Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık Pınar hanım. Evde ekmek yapmayı kafaya koyunca bütün ekmek tariflerinizi dolaşıyorum. İnanın hepsi birbirinden güzel. Sizden öğreneceğim çokşey var. Tariflerinizi ve tarif önündeki yazılarınızı merakla takip ediyorum. Teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bayılıyorum size. Tam bana göre detaylı olarak anlatıyorsunuz. Acaba nasıl olur demeden aşama aşama hepsini görüyorum. Tarifin garantiliğini ispatlıyorsunuz. Bu nedenle size çok güveniyorum. Lütfen böyle de devam edin. Kendi adıma ve benim gibi düşünenler adına çok teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinze saglik :)

    YanıtlaSil