Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Haziran 2012 Salı

ELMALI SÜTLAÇ







Elmalı tatlara bayılan ben yaz gününün sıcaklığını hafifleyecek soğuk bir sütlü tatlı ile elmayı buluşturmak istedim.

Misafirlerime ikram edeceğim için tatlılarımın bir gece dinlenmesini istediğimden akşam pişirmeye karar verdim.

Elma aromasını çok sevdiğim için evimde çeşit çeşit olan bitki ve meyve çaylarımdan elma aromalı olanlarını seçtim. Hatta elmalı yeşil çay dahi ekledim.

Ben sonuca bayıldım. Müthiş güzel bir tat oldu. Elma ve tarçın. Bu ikiliyi seviyorsanız bence deneyin.

ELMALI SÜTLAÇ
Malzemeler:
1 litre süt
1,5 çay bardağı pirinç
2 su bardağı su
5 adet elmalı çay
1 adet çubuk tarçın
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 su bardağı su

Yapılışı:


Pirinçleri yıkayıp, süzelim. 3 su bardağı su ile pirinçleri kaynatalım. İçerisine elma çaylarımızı ilave edelim. Çubuk tarçını 2 ye kırIıp, yıkayalım ve tencereye ekleyelim. Tencerenin kapağını kapatalım. Yaklaşık 1 - 2 dakika sonra ocağı da kapatalım. Yaklaşık 45 - 60 dakika kadar sonra pirinçlerimiz suyu çekip kabarmış olacaktır. İçerisinden çayları ve tarçınları alalım. Pirinçlerimiz pembeleşmiş ve elma aromasını almış olacaktır.


Bir su bardağı su ile iki yemek kaşığı nişastamızı açalım yani karıştırarak nişastayı eritelim.
Pirinçlerimizin üzerine sütümüzü ve nişastalı suyumuzu dökelim. Kaynayana kadar bütün malzemeyi karıştıralım.

Sütlacımız kaynayınca ara ara karıştırarak yaklaşık 15 dakika kaynatalım. Yeterince koyulaşan sütlacımızı servis kaplarımıza alalım.  


                                                                                AFİYET OLSUN.



5 yorum :

  1. Hayırlı sabahlar Pınarcım..ne güzel bir fikir ve sonuç..tebrik ederim canım çok çok güzel :)

    YanıtlaSil
  2. İlginç ve değişik olmuş denemek lazım;) Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  3. Sevgicim ve Simgecim teşekkür ederim. Birde elmalı tarçınlı lokum tarifim varki onuda tavsiye ederim. http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/05/rasulullah-aleyhissalatu-vesselam-soyle_15.html.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Ramazanlar Pınar hanım. Elmalı sütlü tatlılarını sütlacınız elmalı tarçınlı lokumunuz harika. Çok beğendik. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil