Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Haziran 2012 Cumartesi

DUT YAPRAĞI SARMASI





Ananemde çay saatinden sonra daha öncede yaptığım gibi dama çıkıp asma yaprağı toplamaya karar verdim. Aman Allahım. Güzelim asmama ne olmuş? Güzelim yapraklar doluya teslim olmuş, yırtılmış ve delik delik olmuştu. Eriğe baktığımdada meyveler yumuşamış ve yarılmıştı. Hayal kırıklığıyla aşağıya indim. "Eriklerde mahvolmuş." dedimki yemgem bahçedeki ağacın daha iyi olduğunu söyledi. Sonra O önde ben, annem, diğer yengem, torunu ve ananem arkada erik ziyafetine gittik.


Daha önce topladığım ve reçelinide yaptığım siyah dutlarda yerlerdeydi.

Dut reçelime bakmak isterseniz:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/05/susuz-salamura-yaprak-ve-siyah-dut.html

Muşmulalar yani yeni dünyalar sararmış ve zarar görmemiş tam yemelikti. Evin önündekine göre daha az zarar gören can eriğimiz ise çok lezzetliydi.
Varmı dalından koparıpta yemek gibisi?
Pazardan aldığımda bu lezzeti bulamıyorum.
Ah anne ne vardı bizde köye ev yapsaydık da şehirden ev almasaydık.
İşallah ileride.

Neyse...

Ağaçtaki eriklerin bir kısmı yarılmış, dokunduğun anda gözü yerde yani yere düşüyorlardı. O an ağaç başında erik yemekle meşgulken bir yandanda sohbet ediyorduk. O anda yengemlere internette gezinmelerim sırasında gördüğüm dut yaprağı sarmasını sorduğumda onlarında hiç yapmadığını öğrendim. O an bir kararla biraz dut yaprağı topladım. "Aynı asma yaprağını sarar gibi hazırlar sararım." dedim. 

Dut yaprağı sarmasının lezzetini çok merak etmiştim ama yiyince çokta cazip gelmedi. Belkide alışkanlık dedim. Biz asma yaprağının sarmasını çok sevdiğimizden dut yaprağı bize pek hitap etmedi.
Kesinlikle yenilir, yenilmeyecek bir lezzet değil. Ailem yedi ve "Asmayı tercih ederiz." dediler.  Bende bu düşünceye katılıyorum. Ayrıca o emeği vereceksem asma yaprağını sarmayı tercih ederim diye düşünüyorum.  Sonuçta zevk meselesi.
Ayrıcada bir tatla daha tanışmak ve bilgi sahibi olmak adınada en azından bir kez hazırlanıp yenmeli. Kimbilir belki sizin damak tadınıza uyar. Buyrun sarmamıza:


DUT YAPRAĞI SARMASI
Malzermeler:
Taze dut yaprağı
1 su bardağı pirinç
1 adet kuru soğan
3 adet domates
15 - 20 dal maydanoz
3 - 4 dal taze nane
1 yemek kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:



Dut yapraklarımızı kaynar suda hafif yumuşayana kadar haşlayalım.
Pirincimizi ayıklayıp, yıkayalım.
Soğanımızı, maydanozumuzu ve taze nanemizi ince ince kıyalım.
Domatesleri küp küp doğrayalım.
Pirincimizi ve soğanımızı zeytinyağı ile birlikte ocakta kavuralım. Üzerine salçamızı ve baharatlarımızı ilave edelim. Harcımız pişmeye devam ederken domateslerimizide ekleyip 2 - 3 dakika daha kaavuralım. Ocağı kapatıp maydanoz ve taze naneyi ekleyip karıştıralım.
Haşladığımız dut yapraklarımıza hazırladığımız içten koyup saralım. Sarmalarımızı tenceremize dizelim ve kısık ateşte pişirelim.






                                                                        AFİYET OLSUN. 

 
          


1 yorum :

  1. lütven dut yaprağı salamurasınıda yazıp paylaşın

    YanıtlaSil