Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Mayıs 2012 Perşembe

TEFLON TENCEREDE ISPANAKLI KEK




Esselamü aleyküm dostlarım.
Öncelikle
Bu tarifimi sevgili
74. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.

Hani bazen hiç düşünmediğiniz bir anda aniden insanın beyninde birşeyler çakarya...
Bugün yemek yapmak için ıspanaklarımı yıkarken aklıma "Ocakta ıspanaklı tuzlu kek pişirmek." diye bir fikir geldi. Nerden geldiyse aklıma?
Tencerede tavada börek pişirdimde hiç ocakta kek pişirmedim. Eskiden kek tencereleri vardı, o zamanlarda dahi tencerede kek yapmamıştım. Ama aklıma geldiya bir cesaretle fırın yerine ocakta kek yapmaya karar verdim. Düşündüm kek tencerelerine en yakın pirensip teflon tencerelerde var. Neden olmasın dedim.
Şimdi düşünüyorumda teflon tencerem olmasa çelik tencerede kek pişirirmiydim sanırım pişirmezdim.   Teflona yapışmayacağını bildiğim için cesaretlendim de diyebilirim.
Sonra kafadan evdeki malzemelerle bir tuzlu kek tarifi oluşturdum ve sonuç ortada.
Bu arada şimdi nette benim gibi tencerede kek yapan varmı diye bakındım ve benim gibi tuzlu kek  pişirenini görmedim ama benden daha farklı sanki bazlama gibi kek hazırlamış bir kaç kişi gördümki sanırım o tarifleride kendime göre uyarlayıp bazlama gibi ince kek deneyeceğim.
Ama şimdi sıra;
TEFLON TENCEREDE TUZLU KEK
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı zeytinyağı
3 su bardağı un
1 adet orta boy havuç
1 adet orta boy patates
500 gr ıspanak
1 demet dereotu
1 demet maydanoz
1 çay bardağı küp küp doğranmış beyaz peynir
2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı pulbiber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:


Havuç ve patatesimizi soyup rendenin iri tarafıyla rendeleyelim. Ispanaklarımızın saplarını ayıralım sadece yapraklarını doğrayalım. Son olarakta maydanoz ve dereotlarımızı  doğrayıp kek hamurumuzu hazırlamaya başlayalım.  
Çırpma kabımızda yumurtaları kabarıncaya kadar çırpalım. Üzerine süt, yoğurt, zeytinyağı, tuz ve baharatları ilave edip tekrar çırpalım. Sonrada un ve kabartma tozunu ekleyip son kez çırpalım. Hazır olan kek hamurumuzun içine beyaz peynirimizi, rendelediğimiz ve doğradığımız malzemelerimizi ilave edip bir kaşıkla karıştıralım.
Teflon tenceremizi bir yemek kaşığı zeytinyağı ile yağlayalım. Üzerine kek hamurumuzu dökelim ve tencerenin kapağını kapatalım.

Önce 2 dakika kadar harlı ateşte yani kapağın içi buhar olana kadar harlı ateşte sonrada hep kısık ateşte kekimizi pişirelim.
Kekimizin kabarması için tencerenin kapağını açmayalım.
Kekimizin üzeri ıslak görünümünden kurtulduğu zaman yani kuruduğu zaman kekimizi ters çevirelim. Ters çevirirken yine bir yemek kaşığı zeytinyağı ile tencereyi yağlayalım. Sonrada yine kısık ateşte o hoş kokusunu alana kadar pişirelim.
Kekin tamamen pişmesi yaklaşık 1,5 saat sürüyor.
Bildiğim kadarıyla bütün firmaların teflon tencereleri cam kapaklı olduğu için her aşamayı çok rahat gözlemleyebilirsiniz. 
Peki bu kadar kabarmış keki nasıl çevirirsiniz?
Açıkcası spatula ve benzeri bir şeyle çevirmek mümkün olmadığı için;
Önce tencerenin üzerine yuvarlak bir tepsi kapatıp tencereyi ters çevirdim. Böylece kekin pişen yüzünü gördüm.
Sonra tepsideki kekin üzerine başka tepsi kapatıp o tepsiyi ters çevirdim. Böylecede kekin pişmeyen yüzünü gördüm.
Sonrada tenceremi bir yemek kaşığı yağla yağladım. Tenceremi ters çevirip kekin üzerine kapatarak keki tencerenin içine aldım. Böylece kekin pişmeyen yüzü tencerenin tabanına geldi.
Son aşama olarakta tepsiyi ters çevirerekte tencereyi ocağa koyup tepsiyi kaldırdım ve kapağını kapatıp kısık ateşte pişirdim.




Kekiniz tam olarak içini çekip soğuduğu zaman servis yapalım.

                                                                  AFİYET OLSUN.

15 yorum :

  1. sen varya sen sen Allahin izni ile öyle bir geliyorsunki ;)
    rahman yüregine bilegine kendini unutturmadan heveslerini fikirlerini kuvvetini kat be kat arttirsin kuzum .
    rahman yar ola hayirli cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Cumalar ablacım. Bunlar ne güzel sözler çok sağol. İyiki Rabbim seni benim karşıma çıkardı. Sevgiler sana ablacım.

      Sil
  2. hayirli cumalar, canim bu ne güzel sey böyle tava börekleri harika olurda bu bir baska harika olmus :))ellerine saglik.
    tarif icinde cok tsk.ler bunu aldim yapilacaklarin listesine :))
    tsk.ler canim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Cumalar canım. Teşekkür ederim. Umarım beğenerek yersiniz.

      Sil
  3. çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sizi izlemeye aldım bana da beklerim.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Efendim davete icap gerekir diye öğrendiğim için hemen geliyorum.

      Sil
  4. ellerine sağlık canım nefis görünüyor her aşaması;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. İtiraf etmem gerekirse pişme aşamasında "Pişiyor! Oldu! Oldu!" diye çocuklar gibi sevinmiştim. Her aşaması beni mutlu etmişti.:))

      Sil
  5. Antalyalım tanıştığıma memnun oldum.
    Bende antalyadayım.
    Mmmmmm harika kek ellerie sağlık.
    Beklerim tanışalım.

    YanıtlaSil
  6. pınar hanımcım ne ilginç ıspanak yıkarken böyle birşey düşünmeniz
    hayret valla bizde mutfak notları ve nanemaydonoz sofrası olarak ikimiz
    düşünüp ilk yapanlar olarak biliyorduk kendimizi(yayınlama tarihlerimiz gerçi aksini söylemiyor)
    iyi güzelde 1,5 saatte pişen kek mi kuzu tandırmı onu anlayamadım.
    canım birde 2 paket kabartma tozonu kime koysan inan bana senin kekinden daha fazla kabarırdı,kolay gelsin canım Allah doğru yoldan ve dürüstlükten kimseyi şaşırtmasın.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle değerli fikirleriniz ve uslübunüz için teşekkür ederim. Herkesin düşüncelerini dile getirme yazma hakkı vardır.

    Bazen aynı şeyi farklı insanlar düşünebilir. Aklıma geldi dediğiniz birşey aynı şekliyle veya küçük farklılıklarla başkalarının aklına gelebilir. Hani deriz ya aynı şeyi düşünmüşüz diye. İnanıp inanmamak size kalmış. Ben yaşadığımı dile getirip fotoğrafladım. Ispanakları yıkarken "Nasıl pişirsem?" diye düşündüğüm anda ıspanaklı tuzlu kek pişirmenin aklıma gelmesinin suç olduğunu bilmiyordum. "Keki nasıl pişirsem?" diye düşündüğümdede aklıma eski kek tencerelerinin gelmesinin ve tencerede kek pişirmek istememin suç olduğunuda bilmiyordum.

    Buraya da eklerken acaba başkaları nasıl yapmış diye nete baktığımda mutfak notları ve nanemaydonoz sofrasını gördüm ama sizin kekleriniz benden farklıydı. 10 dakika ve 15 dakika kekleri diyordu. Hatta bende "Süre daha azmış daha pratik daha iyi, muhakkak böylede deneyeyim." dedim ve denemek istediğimide yazdım. Fakat sizin kekler görüntü olarak bende "sebzeli bazlama" etkisi yaptı. Sonra tarifinizi tombul tariflerdede gördüm oradada görüntü aynı ama tat olarak kek olabilirki deneyince zaten paylaşacağım. Ama bana cazip gelen süresinin azlığı yanında bazlama gibi gözükmesiysi.

    Evet 2 kabartma tozu kullandım çünkü o kadar sebze kabartma tozu ile kabarabilir ve kekin içi pişerdi. 2 kabartma tozu olmasa kek oturur, hamur olur, içi çiğ kalırdı. Değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.

    Benimde deneyeceğim tarife bakmak isteyenler için:

    Nanemaydonoz sofrasında bahsedilen kek için:
    http://nanemaydonoz.blogspot.com/2012/01/teflon-tencerede-tuzlu-kek-15-dakikada.html

    Mutfak notları'nda bakmak isteyenler için:
    http://mutfaknotlari.blogspot.com/2012/03/teflon-tencerede-10dk-da-yesillikli.html

    YanıtlaSil
  8. Kırk yıl düşünsem teflon tencerede kek aklıma gelmezdi. Süpersiniz. Ellerinize sağlık.
    Ayrıca yukarıdaki nanemaydanoz adlı kişinin yaptığı yorumuda kınıyorum. Siz hanfendiliğinizle cevabını vermişsiniz. Ama ne terbiyesiz yorum yazmış okurken sinirim bozuldu. Alaycı bir tutumla... KINIYORUM.
    Valla iyi sabırlısınız. Ben olsam o alaycı yazıya sinirle sizin gibi cevapta veremezdim. Ayrıca böyle yoğun bir kek elbette uzun sürede pişer. Dediğiniz gibi yoksa içi çiğ kalır.
    Ayrıca nanemaydanoz mutfakla ne kadar bilgili olduğunuda 1,5 saatte kuzu tandır pişirmesindende belli. Mutfak ustaları kuzu tandırı tam tandır lezzetinde olması için suyunu kontroıl ederek 2,5-3 saatte pişirir. Herşeyde ortada.
    SAYGILAR SUNARIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle evime gelip değerli yorumlarınız ile beni yalnız bırakmadığınız için teşekkür ederim. Yorum yazan diğer Hanımefendiyle ilgili düşünceleriniz için hiçbir şey dememeyi uygun buluyorum. Çünkü burası olumlu veya olumsuz herkesin fikirlerini özgürce yazabildiği bir blog. Sizde fikirlerinizi belirtmişsiniz. Benim ile ilgili düşünceleriniz için teşekkür ederim. Burada yazmanın TEK ŞARTI SAYGIDIR. Saygılı herkesede evimin kapılarıda sonuna kadar açıktır.
      Tekrar beklerim. Saygılar, sevgiler.

      Sil
  9. Bu site gez gez bitmiyor ve beni çok şaşırtan orjinal tarifler var. Kendimce mutfakta iyiyim diyordum ama bilmediğim çok şey varmış. Gerçekten bu tarifte çok güzel. Bunuda not aldım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Teflon tencerede kekide ilk kez duydum çok güzel kabarmış hem leziz hem görüntüsü harika bir kek. Ellerinize sağlık. Yukarıdaki arkadaşında dediği gibi bu sitede çok değişik ve orjinel tarifler var. Sevgiler.

    YanıtlaSil