Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Mayıs 2012 Cumartesi

TEFLON TAVADA TUZLU KEK






  
Öncelikle bu tarifimi sevgili
75. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.


Daha önce teflon tencere kekimi nette başkaları da yapmış mı diye gezinirken gördüğüm bir tarifi bugün ikindi çayına denemek nasip oldu. Tarifi gördüğümde fotoğraf bana bazlamayı anımsattı ama adı kekti. İlgimi çekince hemen notlarımı aldım ve denenecek tariflerime ekledim. Açıkcası sevilerek yenilecek bir tat diyebilirim.

Gördüğüm tarifte unu beyaz un ve miktarı belirtilmemişti. Kabartma tozuda bir çay kaşığıydı. Ben daha lezzetli olması için kepekli un kullanarak hazırladım. Kabartma tozunu tadda fark yaratmayacağını bildiğim için bir pakete çıkardım. Tuz ise bir çay kaşığıydı ama fazla geleceğini düşündüğümden yarısını kullandımki bizim damak tadımıza tam geldi.

Ayrıcada unu eklerken sizler için bardakla ölçtüm. Kıvamı tam anlamıyla kek kıvamında bir hamur. Kekimizi hazırlamam ve pişirmem de 20 dakika kadar sürdü.

Yalnız benim tavamın ölçüsü 30 cm olduğu için kekim biraz ince oldu. Bir dahaki sefere ya daha küçük bir tava kullanacağım ya da malzemeyi yarım ölçü daha arttıracağım. Ama eğer bazlama gibi olsun diyorsanız bu ölçü bu tavaya tam geliyor. Kısacası siz tavanıza göre hamurunuzu ayarlayın.

Tarifimizin detaylı ve fotoğraflarla anlatımına gelince;

TEFLON TAVADA TUZLU KEK
Malzemeler:
2 yumurta
1 kahve fincanı yoğurt
2 çay bardağı kepekli un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz

Yapılışı:



Hamuru hazırlayacağımız kabımızın içinde yumurtaları ve tuzu çırpalım.
Teflon tavamızı 2 yemek kaşığı yağ ile yağlayalım. Tavamızda kalan yağı yumurtaların üzerine dökelimki tavamız çok yağlı olmasın.
Yumurtaların üzerine yoğurt, 2 ince belli çay bardağı kepekli un ve kabartma tozunu ilave edip tekrar çırpalım.



Ocağımızı harlı ateşte açalım ve tavamız ısınırken hamurumuzuda tavamıza dökelim ve eşit şekilde yayılması için tavayı yavaşça sallayalım.



Tavamızı uygun bir kapakla kapatalım. Kapağın içerisi buharla dolana kadar harlı ateşte daha sonra orta ateşte pişirmeye devam edelim.



Kekimiz kabarıpta kenarları renk almaya başladığında ters çevirelim. Kekimizin içininde tam pişmesi ve yanmaması için kısık ateşte pişirelim.




Arka yüzü de pişen kekimizi tabağımıza alalım ve dilimleyelim.



                                                                     AFİYET OLSUN.



4 yorum :

  1. ellerine saağlık canım.çok güzel görünüyor.canım çekti şimdi tamda çay içiyordum yani.alım yanına bir dilim.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. oh nefis olmuş pınarcığım eline sağlık kepekli eminim çok hafif olmuştur seviyorum kepekli unu. sevgiler canım mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmmmmmmmmmmmm ellerine sağlık yayınladım tarifini :)))kocaman sevgilerrrrrrrr...

    Evren

    YanıtlaSil
  4. Bu tava ve tencere keklerinize bayıldım bayıldım. Ellerinize sağlık. Çok güzeller.

    YanıtlaSil