Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Mayıs 2012 Salı

ŞERİT PASTA




Öncelikle bu tarifimi sevgili
75. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.

Annem arkadaşına giderken gönlünden pasta götürmek geçince hemen zevkle mutfağa girdim. Güzel ve görsel bir pasta istediğim için uzun süre önce nette gördüğüm şerit pastayı hazırlamaya karar verdim. Tabi kendi usulümde. Krem şanti, hazır krema vb. ürünler kullanmadan ev usulüyle hazırladım.

Kakaolu pandispanyanın ununu kepekli un kullandım. Kekim gerçekten çok hoşuma gitti. Tok ama yumuşacık bir kek. Hatta kakaolu pandispanya keki bundan sonra bu şekilde hazırlamak istiyorum.  Kepekli unla yaptığıma şaşırdılar. Bu sonucu beklemediklerini belirttiler. Aslında kepekli unla yapılan pastalar pek de kabarmazlar ama 4 yumurta ile kepekli unla bu kabarma oldukça iyi diye düşünüyorum.
Pastamı hazırlarken kremalarımda da lezzeti katlamak için tam buğday unu tercih ettim. Pastamın tadını gerçekten beğendim. Olumlu tepkiler de aldım. Çok da sevindim.

Ama fotoğraf makinamı yanımda götürmeyi unutunca yılların telefonu ile net olmayan fotoğraflar çekmek zorunda kaldımki işte o an çok üzüldüm. Çektiğim 6 fotoğraftan en net 2 tanesinide sizlerle paylaşıyorum. Kötü fotoğraflar için özür dilerim.

Unutmadan pastayı götürdüğüm gün hava yağmurlu ve kapalıydı. Pastamın üzerine pasta tabağımın fanusunu kapatmak istedim ama pastam içine sığmadı. Pratik zekalı annem buna da çare buluverdi. Pastamı annemin aklına gelen güzel bir fikirle paket ettim. Böylecede pastam zarar görmeden sahibine ulaştı.

Gelelim pastamızın tarifine;

ŞERİT PASTA
Malzemeler:
Pandispanyası için:
4 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı kepekli un
1 kahve fincanı kakao
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı musluk suyu
Ara kreması için:
5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un (Ben tam buğday unu kullandım)
2 yemek kaşığı mısır nişastası
8 yemek kaşığı şeker
2 limon kabuğu rendesi (Ben önce hazırladığım limon kabuğumdan 2 yemek kaşığı kullandım)
Dış kaplaması için:
4 su bardağı süt
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı un (Ben tam buğday unu kullandım)
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1 çay bardağı damla çikolata
1 paket sıcak çikolata tozu (olmasada olur)
Süslemek için:
Hindistan cevizi

Limon kabuklarının buzlukta pasta için saklamak isterseniz iki pratik yol:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/buzlukta-limon-rendesi-saklama-ve-limon.html
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/limon-kabugu-nasil-saklanir.html

Yapılışı:



Çırpma kabımızın içerisinde 4 yumurta ve 4 kahve fincanı şekeri mikserle yüksek devirde köpük köpük olana kadar yaklaşık 7 - 8  dakika çırpalım. Üzerine kepekli un, kakao, kabartma tozu ve suyu ekleyip, tekrar çırpalım.



Yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış fırın tepsisine kek hamurumuzu dökelim. 180oC'lik fırında pişirelim. Kekimiz pişerken hemen ara kremasını pişirmeye başlayalım. Bir tencerenin içerisine unu, nişastayı ve şekeri koyup homojen olarak karıştıralım. Üzerine sütü ve limon kabuğunu ilave edip kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim.



Pişen kekimizi frından çıkarınca rulo pastada olduğu gibi sıcak olarak rulo sarıyoruz. Üzerine ıslak bez koyup 2 - 3 dakika bekletelim. Islak bezle sarınca hem kekimiz yağlı kağıttan kolay ayrılacak hemde pasta yapım aşamasında kolay şekil vermemizi sağlayacak.
Ruloyu açtıktan sonra kekimizin üzerine hazırladığımız sıcak kremanın hepsini sürüyoruz. Sonra kekin enli kısmından şerit şeklinde 5 eşit parçaya yani 5 eşit dikdörtgene bölüyoruz. Bu kestiğimiz şeritlerden birini rulo yapıyoruz. Mümkünse kelepçeli bir kalıba eğer yoksa benim gibi herhangi bir kabın tam ortasına rulomuzu yerleştirelim. Diğer parçalarıda bu rulonun etrafına sırayla dolayalım.



Sonrada pastamızı buzdolabında bir saat dinlendirelim. Pastamızın dış kaplaması için bir tencereye mısır nişastası, un, şeker, kakao ve sıcak çikolata tozunu ekleyip topaklanmaması için güzelce karıştıralım. Toz karışımın üzerine sütü karıştırarak ilave edelim. Parlaklık kazanması için bir bardakta su ilave edelim. Kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim. Kremamız pişince ocağı kapatıp damla çikolataları ilave edelim. Çikolataların erimesi için kremamızı sürekli karıştıralım. Pastamızı buzdolabından çıkaralım ve servis yapacağımız kabımıza ters çevirelim.


Çikolatalar da tamamen eriyince kremamızı pastamızın tam ortasına dökelim. Hızlı bir şekilde kremayla her tarafını kaplayalım ve soğumaya bırakalım.  



Oda sıcaklığında soğuyan pastamızı buzdolabına kaldıralım ve bir gece dinlendirelim. Dinlenen pastamızı arzu ettiğimiz şekilde süsleyelim. Servis anına kadar buzdolabında bekletelim.



Pastam hediye gideceği eve yağmurdan korunmak için annemin verdiği akılla folyo kağıtla kaplanıyor.



Dört kenar toplanıp burkulduktan sonra ev yapımı pratik paket hazır.



Pastamın net olmayan iki görüntüsü. Belirtmek isterimki bıçakla keserken kakaolu krema beyaz kremayı kakaoladığı için beyaz kremalar tam net değil. Kabul ediyorum fotoğrafta net değil.



                                                              AFİYET OLSUN.


 

18 yorum :

  1. Anneler her zaman Hızır gibi yetişiyor değilmi Pınarcığım.

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl! İşallah bende tam anlamıyla annemin kızı olabilirim. İnsanın önündeki örnek ne kadar güzelse o kadar güzel yetişir. Allahıma şükürler olsun çok şanslıyım. Aynı bal yanak gibi...

      Sil
  2. Tatlım çok güzel olmuş, yuvarlak keki yapmak için dikdörtgen kek pişirmek ve rulo yapmak hiç aklıma gelmezdi. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Neclacım bende nette başka bir şeye bakarken tesadüfen farkettim. Böyle bir pastadan haberim yoktu. Aklıma senin dediğin gibi yuvarlak keki yapmak için dikdörtgen kek pişirmek ve rulo yapmakta şu ana kadar hiç gelmedi ama maharetli hanımlardan akıllarına gelenler olmuş. Gerçekten içini gören merak ediyor. Aslında bilindik tarif sadece teknik farklı. Ama güzel bir sunum.

      Sil
  3. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.bu saatte bile canı çekti gerçekten.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla pastaları gördükçe saat kaç olursa olsun benimde canım çekiyor. Hele allahneverdiyse.blogspot ablam varya beni mahvediyor. Seni anlıyorum canım. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok güzel olmuş ellerine saglık.Taşımak için gerçekten pratik bır çare bulmuş annen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür edeim canım. Pratik kadındır anneciğim.

      Sil
  5. ben geldim
    çikolata kokuları bir kase lezzete ulaştı
    ellerine sağlık aldım mmmmmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün mutfağı saran çikolata kokum size kadar geldiğine göre pastam oldu demektir. Afiyet olsun.

      Sil
  6. Muhteşem görünüyor arkadaşım..hele ki o pansipanyayı hemen alıp kaçasım var :)
    Ellerine sağlık,denenmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi pandispanyam o kadar cezbedicimi? Al kaç canım sana mutfağım feda olsun. Bu blogdaki beğendiğin herşey senin zaten.
      Ayrıca Teşekkür ederim o senin muhteşemliğin.

      Sil
  7. Ellerine sağlık canım işyeri sahibimizin çocuğu vefat etti çok uğrayamadım kusura bakma, tarifini yayınladım desteğin için çok teşekkürler.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. Pastanız gerçkten çok güzel ve iştah açıcı. Olsada yesem dedirtiyor. Denemesi gereken bir tarif çay ikramları içinde değişik bir sunum. Tekrar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Denemek isteyenlere ben yaptım denedim ve sonuç harika oldu. Tecrübe ettim. Sizlerede haber vereyim dedim. Kesinlikle kesinlikle deneyin. Herkes nasıl yaptığınızı soracak. Çok beğenilecek. Pişman olmazsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Geri dönüp yorum yazdığınız içinde çok teşekkür ederim. Yapılıp beğenilmesi, benim için inanın çok değerli ve mutlu edici. Sevgiler.

      Sil
  10. Pastamı şimdi yapıp dolabıma kaldırdım. Öğleden sonra misafirlerime servis edeceğim. Görüntü süper oldu. ayrıca sizi izlemeyede aldım. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil