Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Mayıs 2012 Salı

ELMALI TARÇINLI LOKUM





Bu tarifimi sevgili
75. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.

Dün sabah;
İkindin ananeme gideceğimiz için kuskus salatası yapmaya karar verdim ve kuskuslarım ocakta pişerken masaya oturup elmalı tarçınlı bir kupa çay içmek için ara verdim.

O an ananeme "Tatlı birşeyler de yapsam." diye düşünürken çaydan aldığım elma ve tarçın tadı o günkü tatlımın içeriğini belirledi. İlk aklıma gelen elmalı kurabiye yapmaktı. Ama ananem için margarinsiz ve sağlıklı bir tarif olmalı diyede içimden geçiriyordum. Bir yandan da elma ve tarçın isteğimdende vazgeçemiyordum. Yaşlılar için en iyi tatlı sütlü tatlıydı ama içinde elma ve tarçın muhakkak olmalıydı. Bildiğim elmalı, cevizli ve tarçınlı bir muhallebi tarifim vardı. Fakat onuda anneciğim sevmiyordu. Ne yapsam diye acele içerisinde düşünürken gözüm suyun içindeki çayda kaldı.

Neden sütün içinde de olmasın dedim vee hemen aklımda bu tatlı belirdi. Lokum olarak hazırlıyayım dedim ve başladım pişirmeye....

Elma ve tarçın severlere harika bir lezzet. Bu arada yiyenler lezzetin ne olduğunu anlayamadı. Ananemin kardeşi "Baharat var." diye dile getirdi. Tarçını hissettiler ama elmayı yiyenlerden kimse anlayamadı. İçinde elma olmadan elma tadı ve kokusu. Bilmem nasıl anlatsam. 
Biz ailecek çok beğendik. Özelliklede babam. 
Denemenizi tavsiye ederim. Buyrun lokum yiyelim. 
ELMALI TARÇINLI SÜTLÜ TATLI
Malzemeler:
1 litre süt
2 adet elmalı tarçınlı piramit poşet çay
2 adet elma çayı
1 adet çubuk tarçın
7 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı nişasta
9 yemek kaşığı şeker
Dışı için:
1 çay bardağı hindistan cevizi
Yapılışı:
Bir tencerenin içine sütümüzü koyalım. İçine çubuk tarçını, elmalı tarçınlı piramit poşet çayları ve elma çaylarını ilave edip ocakta kaynatalım.
Kaynadığı anda ocağı kapatalım ve sütümüzü soğumaya bırakalım.
Soğuyan sütün içerisinden çayları ve tarçını çıkaralım.
Tencereye irmik, şeker ve nişastayı ilave edip tatlımızı sürekli karıştırarak pişirelim. Tatlımız fokurdadığı zaman yani göbek atmaya başladığında ocağı kapatalım. Dikdörtgen borcamımızın içini lokumlarımızın kolay çıkması için musluk suyuyla durulayalım. Borcamımıza tatlımızı dökelim ve soğumaya bırakalım.
Yeterince soğuduğunda buzdolabına kaldıralım.
Yaklaşık 2 saat kadar buzdolabında soğuyan sütlü tatlımızı istediğimiz büyüklükte kare kare keselim. Çukur bir kaseye hindistan cevizimizi koyalım. Her lokumumuzun kenarlarını hindistan cevizi içerisinde çevirelim ve servis tabağına dizelim.
Bütün lokumlar bitene kadar devam edelim. Servis edeceğimiz zamana kadar yine buzdolabında bekletelim.

                                                                  AFİYET OLSUN.





12 yorum :

  1. çok güzeller ya..memleketimin kadınları ne kadar yaratıcı tebrik ederim.eminim tadıda çok güzeldir.ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Ne güzel şeyler yamışsın. Aslında biz kadınlar herzaman yetenekliyiz. Sanırım mutfağı sevdiğimden bana da arada ilham perileri uğruyor. Bu arada denemeni tavsiye ederim, tadıda enfes.

      Sil
  2. Çok güzel ve çok harıka bir tatlı olmuş.Ellerıne saglık canım acıl zamanlar için harıka olur yapılacaklar listesine bunuda ekledim.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Elma ve tarçın severlere harika bir lezzet.

      Sil
  3. Pınar hanım yazılarınızı da blogunuzu da tariflerinizi de çok beğendim ve sizinle tanışmış olmaktan mutluluk duydum. Ellerinize sağlık özellikle de bu tarife bayıldım. DEsteğiniz için sonsuz teşekkürler, yoğunluktan ancak yayınlayabildim tarifinizi.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizi keşfetmekten, tanımaktan çok memnun oldum. Etkinlikte kolaylıklar dilerim.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Elmalı tarçınlı lokumum çok güzel oldu. Tam sizinki gibi oldu. Biz çok beğendik. Tarifi herkese tavsiye ederim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Sevgiler...

      Sil
  5. Oohhh sizin çevreniz ne şanslı hep eli dolu gidiyorsunuz. Ne mutlu onlara. Pınar hanım meyveli sütlacınız çok güzeldi. En kısa sürede bunuda yapacağım. Ellerinize sağlık. Eminim bu tarifinizde güzel olacak.Tadını hayal edebiliyorum. Elma ve tarçın muhteşem ikili. Sizden aldığım hiçbir tarifte pişman olmadım. Pişman etmediğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Allah sizinde gönlünüze göre bir çevre nasip etsin. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Sütle yapılan her tatlı favorimdir ki bu çok enfes olmuş. Elma tarçın mis mis. Ellerine aklına fikrine sağlık. Sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
  8. Bu tarifinizi biraz önce ailecek yedik. Elma ve tarçın muhteşem ikiliyle harika bir tatlı oldu. Sizinde benimde emeğimize sağlık:)))

    YanıtlaSil