Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Mayıs 2012 Pazar

KIRMIZI MERCİMEK KÖFTESİ



Esselamü Aleyküm Dostalarım
Dantel dantel güzel morlu yeşilli marulları süsleyip size sunmak istedim.
Ben ne zaman meyve sebze almak için alışveriş merkezinin pazarına gitsem resmen kendimi kaybediyorum. En az iki büyük torbayı marul, maydanoz, dereotu, taze soğan ve benzeri pek çok yeşillik, otla doldurup geliyorum. Evde bunlar çok olunca da "En güzel yol ya kısır ya da mercimekli köftedir." diyerek girdim mutfağıma.
Herkesin tarifi ayrıdır ama ben mercimekli köftede mercimeğin bulgurdan fazla olmasını sevenlerdenim. Mercimek ne kadar çok olursa bence köfte o kadar lezzetli oluyor.
Buyrun tarifime:

 

MERCİMEK KÖFTESİ
Malzemeler:
1,5 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince bulgur
2 adet kuru soğan
8 adet taze soğan
1 demet maydanoz
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kimyon
Tuz
Yapılışı:

Kırmızı mercimekleri yıkayıp, çabuk pişmesi için 1 - 2 saat sıcak suda ıslatalım. Sonra suyunu süzüp, tencereye alıp, üzerini geçecek kadar suyla ocağa koyalım. Mercimeklere tuz ekleyip 15 dakika yani eriyene kadar haşlayalım.

Eriyen mercemeğin üzerine ince bulgurumuzu ilave edip karıştıralım ve bulgurların şişmesi için tencerenin kapağını kapatalım.
Bulgurumuz şişerken kuru soğanlarımızı yemeklik doğrayıp zeytinyağı ile bir tencerede kavuralım. Kavrulan soğana salçaları ve kimyonu ilave edip 3 dakika kadar daha kavuralım. Bu aradada ince ince taze soğanları ve maydanozu doğrayalım.
Pişen salçalı soğanımızın üzerine demlenen mercimekli bulguru, taze soğanı ve maydanozu ilave edip homojen şekilde iyice karıştıralım. Karışımımızdan ister elinizle parçalar koparıp elips veya çiğ köfte şekli verebilirsiniz ya da benim gibi iki kaşıkla kaşıkların birbirinin içinden alarak yani helvalarda şekil verirken yaptığımız gibi şekil verebiliriz. 

                                                                   AFİYET OLSUN.

4 yorum :

  1. çok severim ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bol limonlu birde marula saracaksın.nefis nefis.ellerine sağlık cnaım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK... yine gayet detaylı fotoğraflar ve güzel bir anlatım...

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık pınar hanımcığım çok sevdiğim bir lezzettir salavatı şerife hakkında paylaşımınız için de teşekkürler ayrıca. afiyet şeker olsun sevgiler selamlar

    YanıtlaSil