Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Mayıs 2012 Salı

KABAK (İÇİNDE KABAK) DOLMASI



Bugün pazardan o kadar çok ot türü aldımki saatler süren yani 3 saat kadar süren ayıklama ve yıkamadan sonra yemek yapmak için buzdolabıma bakabildim. İki gün önce alınan kabaklar "Bayatlatmadan beni pişir." diye bana bakınca mutfak masama kabaklarımı çıkardım. Kendime, çok yorulduğumdan bir kupa kahve hazırladım. Pencerenin önünde kahvemi yudumlarken "Nasıl bir kabak yemeği yapsam?" diye kabakların şekline bakıp düşünmeye başladım. İnce uzun kabaklar...Neden olmasın dedim ve ortaya böyle bir yemek çıktı. 
Tarifi bana ait. Akşam annem "Ne yaptın kabakları?" dediğinde, oyduğum kabakların içinide tekrar kabakların içine doldurduğumdan "Kabak İçinde Kabak" diye cevap verince adıda belli oldu yemeğimin. Ama "Kabak İçinde Kabak Dolması" demekte hoş olabilir ne dersiniz?
Ailem yemeği çok beğendiklerini söyledi. Hatta kabak yemeği yemeyen kardeşim dahi yemeğimi yiyince bu iş tamamdır dedim ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.
KABAK İÇİNDE KABAK DOLMASI
Malzemeler:
1 kg kabak
1 büyük boy soğan
1 çay bardağından 1 parmak eksik pilavlık bulgur
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı etli biber (kapya)
1 adet havuç
2 adet domates
5 - 6 diş sarımsak
10 dal maydanoz
10 dal dereotu
10 dal taze nane
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı kimyon
2 tatlı kaşığı domates salçası
Yapılışı:
Bir tencerenin içine soğanları yemeklik olarak doğrayalım. Üzerine sarımsakları, biberleri, maydanozu, dereotunu ve domateslerimizi küçük küçük doğrayalım. Havucu rendeleyip ilave edelim. Naneleri dalından koparıp yaprakları kesmeden bütün olarak ekleyelim.
Kabaklarımızı yıkayıp kabuklarını soyalım.Boyutuna göre üç veya dört eşit parçaya bölelim. Her parçanın içini oyacakla veya bıçakla oyalım. Kabakların içinden çıkan kabaklarımızıda tenceremizin içine küçük küçük doğrayalım. Bulgurumuzu, zeytinyağımızı, bir tatlı kaşığı salçamızı, tuzu ve baharatlarıda ilave edip ocağımızın altını yakalım. İç malzememizi sebzelerin kendi suyuyla pişirelim.
Hazırladığımız kabakların içini iç malzememizle dolduralım. Bir kasede bir çay bardağı su ile bir tatlı kaşığı domates salçasını açalım. Tuz ekleyip karıştıralım. Sosumuzu tenceremizin içerisine dökelim.

Eğer iç malzemeniz artarsa evinizde biber, patlıcan veya patates ne varsa benim gibi doldurabilirsiniz. Ben patateslerimin içinden çıkan patateslerimi de tencerede boş kalan yerlere koydum. Nimeti atmaya korkarım. Bu yüzden herşeyi değerlendiririm. Patateste nişasta olduğu için sosa ayrı bir de lezzet vermiş.

Tenceremizi ocağa koyalım. Sos kaynadığında kısık ateşte yaklaşık 10 dakika kabaklarımızı pişirelim.

Pişen kabaklarımızın üzerine taze nane koyup yemeğimizi demlenmeye bırakalım.
Demlenen yemeğimizi servis yapalım.
                                                             AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder