Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Mayıs 2012 Çarşamba

FIRINDA SOSLU (RUS) KEFALİ





Kendimce "Pembeli kefal" diye adlandırıyordumki balıkçıdan adının rus kefali olduğunu ve kısa bir süre Karadenize geldiği sırada balıkçılar tarafından yakalandığını öğrendim. Ama gerçekten çok leziz bir balık. Bu pişirişimde değişiklik olsun diye balıkları sosladım. Canım babam ve kardeşim "Bu balık her zamankinden de lezzetliymiş." diye konuşurlarken bende hafif gülümsüyordumki anneciğim "Sedef sosladı. Ellerine sağlık kızım çok leziz olmuş." dedi.
Ama malesef hazırlayan lezzetlendiren bana, babamda kardeşimde "Eline sağlık." dahi demedi.
Bende düşündüğümü sesli dile getirip "Yok canım lezzet balıktan, benden değilmiş." dedim. Yine erkeklerden ses yok. Bende;
"Balığı alıp getirenlerin eline sağlık kesesine bereket." dedim. Duramadım "Ellerime sağlık." dedim. Hemen babacığım "Eline sağlık." deyiverdi. Ama benim kardeşten yine ses yok. Ama hakkını yemiyeyim sofradan kalkarken "Sedef kahve yap." dedide sesini duydum.
Bazen şu erkekler "Ellerine sağlığı" ben zorla dedirtmeden içten bir şekilde kendileri söylese ne güzel olur. Hazırla hazırla ellerine sağlık yok. Çok mu şey istiyorum?

Neyse "Ellerime sağlık" lık balığımın tarifi;


FIRINDA KEFAL
Malzmeler:
2 adet kefal
4 - 5 adet patates
4 adet yeşil biber
1 adet iri kuru soğan
1 tatlı kaşığı tane karabiber
Sosu için:
1 adet limonun suyu
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kekik
1  tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:



Karnı ve pulları temizlenmiş olarak aldığımız kefalleri evdede kanları ve pulları tamamen temizlenene kadar yıkayalım. Sularının süzülmesi için süzgeçe alalım.
Bir kasede sos malzemelerini karıştıralım.
Fırın tepsisine balıkların altından üzerine dönecek kadar uzunca yağlı kağıt keselim.
Balıklarımızın üzerini daha iyi pişmesi ve soslanması için bıçakla çizelim.



Bir fırça veya elimizle hazırladığımız sosla balıklarımızı soslayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine balıklarımızı yerleştirelim.  Kuru soğanın kabuğunu soyalım ve boylamasına altıya bölelim. Soğanları balıkların karnına dolduralım.
Patatesleri soyup uzunlamasına artı şeklinde dörde bölelim. Patatesleri tuzlayalım. Balıkların lezzetinden alması için patatesleri balıkların kenarlarına dizelim. Biberlerin saplarını keselim ve bıçağın ucuyla biberleri delelim ve tepsimize yerleştirelim.



Yağlı kağıt ile balıkların üzerini örterek kağıdı balıkların altına doğru kıvıralım.



200oC'lik fırında 1 saat pişirelim.



                                                                AFİYET OLSUN.





4 yorum :

  1. Ellerine saglik bebegim ben derim onlar yerine sana ;)ne yapalim kendi geleceklerine yatirim yapiyorlar tercih onlarin
    canim cekti ne yapcez simdi :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor:))

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım balığa. Helede böyle güzel ve iştah açıcı pişmişse. Ellerinize sağlık. Saygılarımla.

    YanıtlaSil