Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Mayıs 2012 Çarşamba

CEVİZLİ MAŞ FASULYESİ SALATASI




Cevizin içerisinde olduğu ve lezzetsi bir şey biliyor musunuz?
Ben bilmiyorum.
Ceviz ve maş fasulyesi muhteşem ikili oldu. Bence enfes oldu.
Gelelim bu muhteşem ikilinin salatasına:

CEVİZLİ MAŞ FASULYESİ SALATASI
Malzemeler:
2 su bardağı maş fasulyesi
1 litre su
1 demet maydanoz
Arzu edilen miktarda taze nane
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak 
3 adet domates
2 adet yeşil biber
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
2 adet limonun suyu
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Yapılışı:


Maş fasulyelerimizi ayıklayıp yıkayalım. Bir gece önceden kapaklı bir kapta veya tencerede ıslayalım.
Ertesi gün maş fasulyelerimizin suyunu süzelim. Bir litre suyumuzu ilave edip pişene kadar haşlayalım. Daha önce tariflerde belirttiğim gibi maş fasulyesi görüntü itibarıyla taş gibi sert gözüksede düşündüğünüzden kısa sürede pişer. Fasulyelerin yeterince ama erimeden yani dağılmadan pişmesi için dikkat edelim.
Haşladığımız fasulyelerin suyunu süzüp üzerine malzemelerimizi doğrayalım. Limon suyu, nar ekşisi, zeytinyağı, dövülmüş ceviz, dövülmüş veya rendelenmiş sarımsak ve tuzu ilave edip bütün malzemeyi karıştıralım.


                                                                 AFİYET OLSUN.


6 yorum :

  1. ellerine sağlık canım.hayırlı kandiller.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hayırlı kandiller sanada. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. çok güzel görünüyor. Ben de maş fasülyesini birkaç senedir kullanıyorum. Oğlum çok yemek seçer ama maş fasülyesini sevdi. Yalnız ben salatasını henüz denemedim, oğlum sevdi diye çorbalık erişte ile pişiriyorum, lezzetli oluyor.
    Salatasınıda ilk fırsatta senin tarifinle deneyeceğim. ellerine sağlık.
    Bloğundan alıp pişman olduğum bir tarif olmadı. Bu ara çok yorum yazamadım ama izliyorum
    Sevgiyle kal.
    Kandilini de kutlarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Seninde kandilin kutlu olsun.
      Tariflerimden memnun kaldığına da çok sevindim. Kimsenin nimetinin, emeğinin boşa gitmesini istemem.
      Ayrıca bende senden farklı değilim. Elimden geldiğince sizleri takip etmeye çalışıyorum ve çoğu zaman yorum da yazamıyorum. Ama neler yapıyorsunuz diye sizlerin ziyaretine geliyorum. Sevgiler canım...

      Sil
  3. harika gorunuyor, ellerinize saglik hemen denemek istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ceviz gerçekten çok yakıştı, çok lezzetli oldu canım.

      Sil