Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Mayıs 2012 Cuma

BİBER YOĞURTLAMASI




Bol miktarda C vitamini içeren yeşil biberler mevsimi gelipte pazarda bollaşınca, bizim evde de her hafta en az bir kez biber yoğurtlaması yapılır. Biber yoğurtlaması için biberlerimi hep bir kaşık yağla teflon tencerede kızartırdım. Bu sefer daha da hafif olması için tamamen yağsız pişirmek istedim. Biz ailecek beğendik.
Hem çok kolay hem çok hafif hemde çok sağlıklı.

FIRINDA BİBER YOĞURTLAMASI
Malzemeler:
1 kilo yeşil biber
2 su bardağı yoğurt
5 - 6 diş sarımsak
Tuz
Yapılışı:
Yıkayıp içlerini temizlediğimiz biberlerimizi yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayalım.
180 derecelik fırında ızgara ayarında biberlerimizi pişirelim. Ara ara tepsideki biberleri bir kaşıkla karıştıralımki biberlerimizin her tarafı pişsin.
Bir kasede rendelenmiş veya dövülmüş sarımsakları, yoğurdu ve tuzu karıştıralım. Tepsiden kabımıza aldığımız biberlerimizin üzerine sarımsaklı yoğurdumuzu dökelim ve karıştıralım.
Eğer bir kaşıkla tencerede biber kızartmak isterseniz tarifi için:
                                                                        AFİYET OLSUN.

 


4 yorum :

  1. Biberi çok sever eşim. Ben de deneyeceğim. Hangisi daha lezzetli oluyor. 1 kaşık yağda pişen mi fırında pişen mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaşık yağla pişen daha lezzetli çünkü biber kızartması gibi oluyor. Fırında pişen közlenmişe yakın bir tatta.

      Sil
  2. Merhaba canim gercekten cok lezzetli ve hafif bir kizartma olmus ellerine saglik,, ben sali günü hastaneye yattim bugün cikditim. kayiplara karisma sebebeim buydu, sordugun icinde cok tsk.ler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Geçmiş olsun. Allah sağlık sıhhat versin. Şimdi nasılsın?

      Sil