Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI NOHUTLU PIRASA YEMEĞİ




Biz hanımlar genellikle pırasa yemeğini ya sade ya da pirinçle yaparız. Ama bizim evde yıllardır pirinçli pırasa yemeği pişmez. Yerini nohutlu pırasa aldı yani yıllar önce annem ilk kez nohutlu pırasa pişirdiğinde damak tadımıza öyle uyduki sonrasında pırasalar hep nohutla pişti. Kısacası bizde nohutlusu daha çok sevildiği için pirinçlisinin tadını unuttuk diyebilirim. Size de eğer denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim.



Malzemeler:
1 kg pırasa
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
3 adet domates veya 3 yemek kaşığı kışlık domates sos
1 yemek kaşığı salça
2 - 3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı haşlanmış nohut
Tuz
Yapılışı:
Pırasaları orta kalınlıkta doğrayalım. Yemeklik olarak doğradığımız soğanımızı bir kaç dakika kavuralım. Üzerine orta kalınlıkta halka halka doğradığımız havucu ve yemeklik küp küp doğradığımız domateslerimizi ekleyelim. (Ben yazın hazırladığım domates sosumu kullandım.) Salçayıda ekleyip kavuralım, pırasalarımızı ve tuzumuzuda ekleyip kaynamaya bırakalım. Kaynayınca altını kısıp havuçlar yumuşayıncaya kadar pişirelim. Dikkat ederseniz hiç su eklemiyoruz. Pırasaların kendi suyuyla piştiği için çok lezzetli oluyor.
Ben elimin altında her zaman hazır olması için bir kilo nohudu haşlayıp buzdolabı poşetine koyup buzluğuma kaldırıyorum ve ihtiyaç oldukçada ihtiyacım kadarını içinden alarak kullanıyorum. Kısacası hazırda bulunan nohutumdan da bir çay bardağı kadarını pişen yemeğime ekleyip, yemeği karıştırıp, ocağımı kapatıyorum.
                                                                  
                                                               AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder