Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Nisan 2012 Perşembe

ZEYTİNLİ KEK


Yine sizlerle okuduğum ve beni etkileyen bir yazı paylaşmak istiyorum.Adı;
HAYAT
NewYork'ta, Brooklyn Köprüsü üzerinde dilenen kör bir dilenci birgün, bir şairin dikkatini çeker. Dilencinin boynunda asılı bir tabela vardır. Şair, dilenciye günlük kazancının ne kadar olduğunu sorar. Dilencide 8 - 10 dolar kadar olduğunu söyler. Bunun üzerine şair, dilencinin boynuna asılı tabelayı ters çevirerek birşeyler yazar;
- “Şimdi buraya senin kazancını arttıracak birşeyler karaladım. Bir hafta sonra yanına geldiğimde bana sonucu söylersin.” der ve oradan ayrılır. Şair, bir hafta sonra dilencinin yanına uğrayıp kendini tanıtınca dilenci;
- “Bayım size ne kadar teşekkür etsem azdır. Bir haftada kazancım ikiye katlandı. Çok merak ediyorum tabelaya neler yazdınız?” Bunu üzerine şair gülümser ve:
- 'Tabelada: “Doğuştan körüm, yardım edin.” yazıyordu.
Bense “Bahar gelecek, ama ben yine göremeyeceğim.” diye yazdım” der.
ALINTIDIR.

Gelelim tarifimize;

ZEYTİNLİ KEK

Malzemeler:

4 yumurta
½ su bardağı yoğurt
¾ su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 su bardağı siyah zeytin
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kekik
½ limonun suyu

Yapılışı:

Derin bir çırpma kabının içinde yumurtaları çırpalım. Yoğurt, sıvı yağı, kekik ve limon suyunu ekleyip tekrar çırpalım. Karışıma çekirdekleri çıkarılıp ince ince doğranmış zeytinleri, unu, kabartma tozunu ve tuzu ekleyip iyice karıştıralım. (İsterseniz yoğurabilirsinizde.) Karışımı kek tepsimize dökelim veya yağlı kağıtlara paylaştıralım. Önceden ısıtılmış fırında 175 oC de pişirelim.

NOT: Un, kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırın. Sonra bu karışımı kabınıza elekten geçirerek ilave edin. Un ile yapılan tüm tariflerde un ile beraber elekten geçebilecek tüm kuru malzemeleri elekten geçirmenizi tavsiye ederim. Çünkü homojen bir dağılım sağlanıyor ve daha iyi kabarıyor.
                                                           AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder