Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

TAZE BÖRÜLCE SALATASI


Yaz aylarının vazgeçilmezlerinden biri; börülce.  Zeytinyağlısı, salatası çok lezzetli ama benim için ille de salataları. Tazesi kurusu fark etmez. Madem mevsim yaz, şimdi taze börülce zamanı. Bu salata, bizim evde genellikle tek başına yani başka yemek olmadan yanında ayran ve ekmekle yenir. Bazen de çay saatlerinde misafirlerime kurduğum masamda salata olarak yerini alır ve her zaman zevkle tüketilir.


Malzemeler:
1 kilo taze börülce
3 adet iri domates
3 – 4 adet sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 limonun suyu
Tuz
Yapılışı:
Börülceleri bol suyla yıkayalım. Börülcelerin uçlarını kesip varsa kılçıklarını temizleyelim. Börülceleri istediğimiz uzunlukta keselim. Bir tencerenin içine buharda pişirme aparatı yerleştirelim. Tencereye aparatın üstüne çıkmayacak şekilde su ekleyelim. Aparatın üstüne de börülcelerimizi dolduralım ve buharda pişirelim. Ben suda haşlamayı pek tercih etmiyorum. Çünkü vitaminlerin suya geçmesini ve o suyu döküpte posa yemeyi istemiyorum. Ayrıca buharda haşlanan börülceler suda haşlamayla karşılaştırıldığında daha koyu yeşil olarak kalıyorlar.
Buharda haşlanan börülceleri suya tutmuyorum. Soğuyan börülcelerimin üzerine kabukları soyulup rendelenmiş domateslerimi ilave ediyorum. Bir su bardağının içine zeytinyağımı, limon suyumu, ezilmiş sarımsaklarımı (Ben sarımsak rendesi kullanıyorum.) ve tuzumu ilave edip iyice karıştırıyorum. Bu karışımı börülcelerime ekleyip tekrar karıştırıp servis tabağıma alıyorum.
                       Ailenizle ağız tadıyla yemeniz dileğiyle AFİYET OLSUN. 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder