Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Nisan 2012 Cumartesi

SUSAMLI HALKA, PEYNİRLİ POĞAÇA, ZEYTİNLİ POĞAÇA








Peynirli poğaçam


Zeytinli poğaçam


Susamlı Halkam
Aynı hamurdan 3 çeşit yapıyorum. Herkes farklı tariflerden yapılıyor sanıyor.

SUSAMLI HALKA, PEYNİRLİ POĞAÇA, ZEYTİNLİ POĞAÇA

Malzemeler:
1 paket margarin (250 gr) (Oda sıcaklığında)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
8 çay kaşığı şeker
3 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İçi İçin Malzemeler:
350 – 400 gr beyaz peynir
15 adet siyah zeytin

Üzeri İçin Malzemeler:
1 yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
Susam
Çörekotu

Yapılışı:

Bir kaseye peynirimizi koyalım.Arzuya göre ezelim, rendeleyelim veya dilimleyelim. (Ben poğaçaya peyniri dilimleyip koyuyorum.)

Zeytinlerin çekirdeklerini çıkaralım.
Yumurtanın akını ve sarısını ayrı kaselere ayıralım.
Susamı yayvan bir kaseye koyalım.
Fırın tepsisini yağlayalım veya yağlı kağıt serelim.

Un hariç bütün hamur malzemelerini hamur yoğurma kabımızın içinde karıştıralım ve unu yedire yedire ilave ederek hamurumuzu kulak memesi kıvamında yoğuralım.

Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım ve elimizde daire şeklinde açalım. İçine peynir dilimi koyalım ve çember hamuru ikiye katlayarak kapatalım. Yarım çember şeklindeki poğaçayı tepsimize koyalım.

Hamurumuzdan yine ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım ve elimizde daire şeklinde açalım. İçine zeytini koyup kenarları büzüştürerek toplayalım. Kapama yeri tepsiye gelecek şekilde tepsiye koyalım.

Poğaçalarımızın üzerine yoğurt ve yumurta sarısını çırpıp fırçayla sürelim. Peynirli poğaçaların üzerine çörek otu da serpelim.

Susamlı halka içinde istediğimiz büyüklükte hamur koparalım ve önce rulo yapalım,sonra hamurun uçlarını birleştirerek halka şeklini verelim. Önce yumurta akına sonrada susama batırıp tepsiye dizelim.

180oC'lik fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirelim.

Sedef'in Notu: Bu tarif 2 fırın tepsisi çıkıyor. Hem çok bereketli hem de çok lezzetli bir tarif. Ben bu tarifi hep peynirli, zeytinli ve susamlı diye yapıyorum ve insanlar farklı hamurlardan farklı pastalar yaptığımı düşünüyorlar. Sonuç olarakta tek hamurla üç çeşit çıkarıyorum.

Ayrıca susamlı halkalar poğaçadan önce pişiyor. Susamlı halkalarınızı önce çıkarmayı unutmayın.

                                                                        AFİYET OLSUN.

3 yorum :

  1. yaptım az önce çok ahrikaa artık poğaça hamurum buuu

    YanıtlaSil
  2. Bugün denedim az önce yedim artık poğaça hamurum bu olacak çok güzel oldu elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Allah afiyetle yemek nasip etsin. Sevgilerle...

      Sil