Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

SİRKELİ KURABİYE




Çörekotlu sirkeli tuzlu kurabiye




Susamlı sirkeli kurabiye
Adı sirkeli kurabiye ama tadında sirkeyi hissetmiyorsunuz. Sirke sadece kurabiyenin güzel olmasının sırrı.
Bu kurabiyede en çok merak edilen ve sorulan soru;
"Sirkeli kurabiyede hangi sirke kullanılıyor?"
Cevap:
Elma sirkesi

SİRKELİ TUZLU KURABİYE
Malzemeler:
1 yumurta
200 gr margarin
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı elma sirkesi
1 paket kabartma tozu 
1 kahve fincanından biraz az pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Üzeri için:
1 yumurta
1 su bardağı susam
Çörekotu

Yapılışı:


Hamuru yoğuracağımız kabımıza erittiğimiz ve ılıttığımız margarinimizi, sıvı yağımızı, yumurtamızı, sirke, pudra şekeri ve tuzumuzu ilave edip elimizle karıştıralım. Üzerine kulak memesi kıvamına gelinceye kadar un ve bir paket kabartma tozumuzu ilave edip yoğuralım.  Üzeri için kullanacağımız yumurtanın sarısı ile beyazını kaselere ayıralım. Başka bir kaseye susamdan koyalım.



Hamurumuzdan biraz koparalım ve tezgah üzerinde elimizle uzatalım. Hamurumuzu bıçakla istediğimiz boyda keselim. Arzu ederseniz benim gibi hamurunuzun bir kısmını susamlı bir kısmını çörek otlu olarak hazırlayabilirsiniz.



Kestiğimiz hamur parçalarının her tarafını önce yumurta akına sonra susama bolca bulayalım ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Bu işleme susamımız bitene kadar devam edelim.
Geri kalan kestiğimiz hamurumuzuda yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Üzerine bir yumurta fırçasıyla veya parmağımızla yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpelim.



Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişirelim. Pişen kurabiyeleri servis tabağımıza alalım.



Susamlı sirkeli tuzlu kurabiye 




Çörekotlu sirkeli tuzlu kurabiye 


                                                                              AFİYET OLSUN.

4 yorum :

  1. Pınar hanım tarifte 2 yumurta yazılmış, biri malzemeler kısmın da diğeri üzeri için olan kısım da. Fakat yapılışın da yazan malzemeler de yumurta yazmıyor. Anlamadığım kısım yumurtaların biri hamura katılıp yoğurulup diğeri mi üzeri için kullanılacak veya yumurtaların ikiside mi üzeri için kullanılacak. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Aynen dediğiniz gibi yumurtaların biri hamura katılıp diğeri üzeri için kullanılıyor. Ayrıca uyardığınız için teşekkür ederim. Yumurtayı hemen hamur kısmına da ekledim. Sevgilerle...

      Sil
  2. ne kadar iğrenç oldu şaşırdım, aşırı derece de sirke kokuyor du ve tadı hiç güzel olmadı bi ton vaktim ve emeğim boşa gitti halbu ki tarife tam anlamıyla uymuştum. dere otlu ve peynirli kek tarifinizi yapıp beğendiğim için hadi bunu da yapıyım demiştim büyük hayal kırıklığına uğradık ben ve 5 yaşında ki oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın damak tadınıza uymadığı için çok üzüldüm. Sirke tadı ancak üzüm sirkesi ile belli olur ama siz tarife tamamen uydum dediğiniz için elma sirkesi kullandığınız halde sirke tadı hissettiyseniz sirkeli kurabiyeler sizin damak tadınıza uymayan tarifler. Emeğinize ve beklentinize cevap veremediği için gerçekten çok üzüldüm. Sevgilerle...

      Sil