Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Nisan 2012 Cuma

SEBZELİ TUZLU KEK



 


Benim misafir gurubum kalabalık olacağı için ben 2 tertipten kekimi hazırladım. Bu nedenlede büyük fırın tepsisinde pişirdim.




Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı un
1,5 paket kabartma tozu
1 çay bardağı beyaz peynir veya lor
1 adet havuç
2 adet patates
2 adet kuru soğan
3 adet taze soğan
1 demet maydanoz
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kuru nane


Yapılışı:

Önce sebzelerimizi hazırlayalım. Havucu rendeleyelim. Taze soğanları doğrayalım. Kuru soğanları yemeklik olarak, patatesleri tavla zarı büyüklüğünde, maydanozlarıda ince ince doğrayalım.

Derin bir kaseye unu, kabartma tozunu ve tuzu eleyelim.
Peynirimizi rendeleyelim.

Derin bir çırpma kabının içinde yumurtayı köpürünceye kadar çırpalım. Köpürünce sıvı yağı, yoğurdu, kekiği, pulbiberi ve kuru naneyi ekleyip tekrar çırpalım. Elekten geçirdiğimiz unlu karışımı ilave edip rekrar çırpalım. İçine havucu, taze ve kuru soğanları, patatesleri ve maydanozu ekleyip iyice karıştıralım. Kek kalıbımızı veya tepsimizi yağlayalım. Sonra kabımıza 1 tatlı kaşığı un serpelim ve tepsimizi unlayalım ya da en pratik yol olarak benim gibi yağlı kağıt serilmiş tepsiye kekimizi eşit şekilde yayalım. Önceden 175oC'de ısıtılmış fırında pişirelim. Piştikten sonra ılıdığı zaman servis kabımıza ters çevirerek kalıptan çıkaralım. Ilıkken veya soğuduğunda servis yapalım.


NOT: Malzeme listesi uzun ama inanın değer.


                                                         AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder