Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Nisan 2012 Cuma

SARIMSAĞI KULLANIMA HAZIR HALDE SAKLAMAK




Sarımsaklar... Sarımsağı seveniniz var mı bilmiyorum ama benim için Allah'ın bize bir lütfu. Özellikle kışın sağlıklı olmamı sarımsak, soğan ve biberiye turşusuna borçluyum. Bu üç yiyeceği ailecek tükettiğim zaman grip, nezle gibi hastalıklar bizim eve uğramaz. Ama sürekli sarımsak soymakta bana eziyet gibi geliyor. Bu yüzdende sarımsak aldığım zaman buzluğa uygun bir kapaklı kabın içini dolduracak şekilde sarımsak ayıklarım (Ben yarım kiloyu ayıklayıp, buzluğa koyuyorum.). Sarımsakları ayıklamam bittiği zaman derin bir kasede sarımsakları yıkar ve suyunu süzüp kabıma dizerim. Kullanacağım zamanda buzluktan gerektiği kadar çıkarıp musluğun altında birkaç saniye tutarım. Sonra ister rendeleyin, ister havanda dövün, isterseniz kıyın, istersenizde bütün olarak kullanın. Salatalarımda, yoğurtlularımda, yemeklerimde pratik bir şekilde kullanıyorum. Denemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder