Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

SU BÖREĞİ TADINDA PEYNİRLİ SİGARA BÖREĞİ



SU BÖREĞİ TADINDA PEYNİRLİ SİGARA BÖREĞİ
Malzemeler:
6 adet yufka
2 su bardağı süt
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
İçi İçin:
500 gr tam yağlı beyaz peynir
300 gr lor peyniri
Yarım demet maydanoz
Üzeri İçin:
2 yumurta sarısı
2  yemek kaşığı yoğurt
2  yemek kaşığı sıvı yağ
  
Yapılışı:
2 su bardağı sütü, yoğurdu ve 1 su bardağı sıvı yağı karıştırıp sosumuzu elde edelim.
Başka bir kaseye peynirleri rendeleyelim veya çatalla ezelim. Üzerine maydanozları doğrayalım ve karıştıralım.
Birini yufkayı serip bol sos sürelim. Üstüne ikinci kat yufkayıda serip yine sosu sürüp içine peynirli iç malzememizi koyup kalın sigara böreği  saralım.
Böreklerimizin üzerine hiç bir şey sürmeden bir tepsiye dizelim.
Böreklerimiz sarılırken resimde görüldüğü gibi sosları taşıyor. Bu nedenle tepsiye dizerken mümkün olduğunca biribirine değmeyecek şekilde yerleştirelimki börekleriniz birbirine yapışmasın.
Böreklerin yapışmaması için her sırada araya streç film serelim. Bir poşetin içine böreklerimizin olduğu tepsiyi koyalım, poşeti tamamen kapatalım ve buzdolabına koyalım. En az 24 saat mümkünse 2 gün buzdolabında bekletelim.
Börekleri pişireceğimiz zaman buzdolabından çıkarıp direk yağlı kağıt serilmiş tepsiye veya yağlanmış tepsiye dizelim.
Üzerine yumurta sarısı, yoğurt ve sıvı yağ karışımını fırçayla sürelim.
Önceden 180oC'de ısıtılmış fırında pişirelim. Eğer çıtır yemek istiyorsanız fırından çıktığında soğumadan, su böreği gibi yumuşak istiyorsanız soğuduğunda yemenizi tavsiye ederim.
                                                             
                                                                  AFİYET OLSUN. 
                                
                                  

3 yorum :

  1. Cok guzel oldu denedim..Elinize saglik.Thanks. Nida.

    YanıtlaSil
  2. 2 yorum gondermistim. Her ikisinide gordum sonra neden sildiniz?
    Sadece sos olcusunu yariya indirdigimi ve yeterli oldugunu yazmistim. Hic hos degil! Nida.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nida Hanım. Eğer sizi üzdüysem özür dilerim. Mesajı yanlışlıkla silmiştim sistemden dolayıda geri döndüremedim. Yoksa her mesaj benim için çok değerli olumsuz olsa dahi yayınlarım. Herkes güzel şeyler yazmak zorunda değil diye düşünüyorum. Tarifi beğenmenize çok sevindim. Yorumlarınız içinde teşekkür ederim. Tekrar özür dilerim. Sevgilerle...

      Sil