Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Nisan 2012 Cumartesi

PORTAKALLI KAKAOLU PUDİNG

Hiçbir baba, çocuğuna, güzel terbiyeden daha üstün bir
hediye veremez.
Tirmizî, Birr, 33. 
 
Tarifimi sizlere yazmadan önce internette portakallı kakaolu puding tariflerine baktım. Ama çok şaşırdım. Portakallı kakaolu puding tarifi yoktu. Acaba ben göremedim mi? Gerçekten farklı, lezzetli ve güzel bir tarif.  Umarım denersiniz. 



Malzemeler:
5 su bardağı soğuk süt
1 su bardağı portakal suyu
4 yemek kaşığı dolusu kakao
yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1/2 su bardağı su
1 portakalın kabuğunun rendesi (rendenin küçük tarafıyla)
1 yemek kaşığı hindistan cevizi (arzuya göre konmayabilir)
2 paket vanilya
Yapılışı:
Pudingi yapacağımız tencere içine unu, şekeri ve kakaoyu koyalım ve iyice karıştıralım. Üzerine sütü ilave edelim. ( Tüm sütlü tatlılarda şekerle unu karıştırarak bu işlemi yaparsanız topaklanma riskini ortadan kaldırırsınız.) Nişastayı su ile karıştırarak eritelim ve tencereye ekleyelim. Portakal suyunu, portakal kabuğunun rendesini ve hindistan cevizini de ekleyelim. Kısık ateşte puding kıvamını alıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Ocağın altını kapatalım ve vanilyaları ekleyip iyice karıştıralım. Servis kaplarımıza alalım ve soğuduğu zaman üzerini hindistan cevizi ile süsleyelim. Buzdolabında 4 - 5 saat kadar dinlendirelim ve soğuk olarak servis yapalım.
                                                       AFİYET OLSUN.

1 yorum :

  1. Portakallı kakaolu puding kışın denemem lazım. Notlarıma aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil