Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

MISIR NİŞASTALI KURABİYE (Isırınca puf diyen kurabiye)





Ah bu mutfak işini çok seviyorum. Dün mutfakta bu kurabiyeleri yaparken sanki sanat eseri yapmışım gibi hissettim. Yine büyük bir keyifle sevgimi katarak hazırladım. Sonuçta ortada hani...
Aşağıda sizlerle paylaştığım malzemele 30 - 35 arası kurabiye sahibi olursunuz. Ama benim 70 civarı kurabiyeye ihtiyacım olduğu için iki tertip hazırlamam gerekti.  Bir tertibini her seferinde beni davet eden ama bir türlü gidemediğim, gidemeğim içinde artık davet edilmediğim yere süpriz yapıp giderken ele boş gitmek istemediğimiçin yaklaşık 30 kişi kadar olan ( dini ) sohbet toplantısına hazırladım. İkinci tertibimide her sabah gittiğim Kuran Kursuma hazırladım. Bu nedenle benim fotoğraflarımda hamur ve kurabiyeler çok gözüküyor.
Aslında daha önce de sizlerle bu tarifimi paylaşmıştım ama yapılış aşamalarını fotoğraflayamamıştım. Bu nedenle sizlerle tekrar paylaşıyorum. Afiyetle, sevdiklerinizle yemeniz dileğiyle...

MISIR NİŞASTALI KURABİYE
Malzemeler:   
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket margarin (250 gr)
1 su bardağı un
400 gr mısır nişastası
1 paket kabartma tozu
Yapılışı: 

Oda sıcaklığındaki margarininiz yoksa sizde benim gibi o an buzdolabından çıkardınız ve margarininiz sertse bir tavaya margarininizi doğrayın, ocağın altını 2 - 3 dakika açın ve kapatın. Margarininiz tavada ılısın.


Hamur yoğuracağınız derin bir kabın içine yumurtaları kıralım. Toz şekeri ve yağımızı ekleyelim. Hepsini güzelce elimizle birbirine yedirelim.

Üzerine unumuzu, mısır nişastamızı ve kabartma tozumuzu ekleyelim. Bütün malzemeyi yoğuralım ve birbirine iyice yedirerek kurabiye hamurumuzu elde edelim.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparalım. Top şeklini verelim ve hafif bastıralım.

Yağlanmış bir fırın tepsisine veya yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye aralıklı olarak dizelim. Önceden ısıtılmış 175oC'lik fırında pişirelim. 


Ben yine bir tepsiyi yapınca yani doldurunca hemen fırına sürdüm. İkinci tepsimde tamamlanınca ikinci tepsimi fırına sürüp, sizler için fırında iki tepsimide görüntülemek istedim.








Not: Bu kurabiyeyi yerken çok dikkatli olun. İlk ısırdığınız anda puf diye bir ses çıkarır ve dağılır. Yemesi dikkat isteyen çok lezzetli bir kurabiyedir.


                                                              AFİYET OLSUN.

4 yorum :

  1. Immm enfes görünüyor iki tepside çıkması bu tariften ne kadar güzel.Kalabalık davetlerde yapılabilir.Ellerine sağlık.Ziyaretinden çok memnun oldum.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık Pınar hanım. Kurabiyelere bayılıyorum. Kurabiye tariflerinizin hemen hemen hepsini denedim. Tariflerinizden çok memnun kaldım. Helede çay ve kahve ile çok güzel gidiyorlar. Tekrar ellerinize sağlık. Valla çevreniz çok şanslı. Hep eli dolu gidiyorsunuz. Allah kabul etsin. Ayrıca Kadir gecenizde mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  3. Sizinki gibi tam tutan tarif azdır Pınar hanim,ellerinize saglik.

    YanıtlaSil