Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

MENEMEN






Ah canım nasılda menemen çekiyordu ama elimde kesik olduğundan iş yapmam yasaktı. Sağ olsun canım babam bana menemen yaptı. Babam köyde doğmuş. Okumak için ortaokuldan itibaren şehre gelip kendi başına yaşamış ve her işi kendi başına yapmayı öğrenmiş.  Babam mutfağa girdimi harika tatlar ortaya çıkar. Babamın el lezzeti vardır. Bence her erkek iş bilmeli. Çünkü sağlık var hastalık var.
Babam, annem ameliyat olup on gün hastanede kaldığında bile biz çocuklarını kimseye muhtaç etmedi. Eve yardımımıza gelen yengem dahi; “Sanki evde hanım var. Tencerelerde yemekler var. Ne çamaşır ne ütü her taraf tertemiz. Şaşırdım kaldım." demişti de annemde benim bey hamarattır deyip gülüşmüşlerdi. O zaman ortaokuldaydım ama bu konuşmayı dün gibi hatırlarım. İşte benim hamarat babamın harikulade menemeni. O pişirdi bende tek elle fotoğraf çektim.





























Malzemeler:
4 yumurta
2 adet yeşilbiber
1 adet etli kırmızıbiber yani kapya
2 adet orta boy soğan
3 adet domates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
Önce biberlerin içlerini temizliyoruz. Tavamızın içine biberleri ve soğanları yemeklik olarak doğruyoruz. Üzerine zeytinyağını gezdirip ocağa koyuyoruz. Tavamız ısınınca altını kısıyoruz. Bir yandan domateslerin kabuklarını soyup yemeklik doğruyoruz. Tabi bu arada tavadakileri de ara ara karıştırıyoruz. Sonra domatesimizi de tavamızın içine döküyoruz. Arzuya göre tuzumuzu koyuyoruz. İstediğimiz diriliğe gelinceye kadar ara ara karıştırarak kavuruyoruz. Yumurtalarımızı derin bir kaba kırıp, çatalla çırpıyoruz ve tavaya ilave edip, karıştırarak pişiriyoruz. İsteyene az pişmiş isteyene çok.

  

Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere;
Ben hayvansal gıdaları çok pişmedikçe yiyemediğim için benimki çok pişirildi.
                    Ailenizle ağız tadıyla yemeniz dileğiyle AFİYET OLSUN. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder