Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

LİMON KABUĞU NASIL SAKLANIR?




Daha öncede sizlerle buzlukta limon rendesi saklamak için hazırlıklarımı paylaşmıştım. Eğer o yönteme de bakmak isteyenleriniz olursa aşağıdaki linki tıklamanız yeterli.

http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/buzlukta-limon-rendesi-saklama-ve-limon.html
Canım babam bahçeden limon getirince dayanamayıp yine kalın kabuklularını rendeleyip sularını sıkıp buzluğa kaldırdım.
Geçen senede turunç reçeli yaparken bu yöntemle reçel için rendelediğim turunçların kabuklarını saklayıp kullanmıştım. İnanın çok güzel bir aromaydı.
Eğer fırsat bulabilirsem bu şekilde portakal kabuklarını da hazırlamak istiyorum. Çünkü portakal aromasıda birçok kurabiye, kek ve sütlü tatlıda vazgeçilmezimdir.


LİMON - PORTAKAL - TURUNÇ KABUĞU NASIL SAKLANIR?

İlk önce limonların dışını temizlemek için bir bezle sürte sürte yıkadım. Sonra hepsini başka bir bezle kuruladım. Rendenin fotoğrafımdada görülen ince tarafıyla limonların kabuklarını rendeledim.

Rendelerken limonların kabuğunun beyaz yerini aldırmamaya dikkat edelim.  

Ben saymadım ama en az 30 limon rendelemişimdir. Bu kadar limon rendesi için 5 tepeleme yemek kaşığı toz şeker ilave edip güzelce karıştırdım.

Şekerli limon kabuklarımı buzlukta saklamaya uygun kapaklı bir kap içerisine döktüm.

Üzerini düzledikten sonra kapağını kapatıp buzluğa kaldırdım.


Kabuklarını rendelediğim limonlarımında suyunu sıkıp buz torbalarına doldurdum. Artık limon hazırlıklarımı tamamladım. Yaz için bol miktarda limon suyu kaldırdım. sanırım 15 buz torbası oldu.
Özellikle; babam yazın içtiği maden sularının içine de buz olarak bu hazırladığım limonlarımı kullandığı için ben fazla miktarda hazırlıyorum.
Hepinize şimdiden KOLAY GELSİN.
Allah hazırlıklarımızıda ağız tadıyla yemek nasip etsin.

                                                                




1 yorum :

  1. Merhaba, limon kabuğu yazınız oldukça bilgilendirici. Doğal ürünlerin faydaları ve etkileri konusunda derlenmiş güzel bir yazı olmuş. Ayrıca bilimsel kaynaklardan takviyeler yapmışsınız. Bir kurutulmuş limon kabuğu üreticisi olarak takdirlerimi sunarım.

    YanıtlaSil