Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Nisan 2012 Cumartesi

KIYMALI GÜL BÖREĞİ (Hazır baklavalık yufkadan)






Malzemeler:
1 paket baklava yufkası
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
500 gr kıyma
2 adet büyük soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Yapılışı:
Derin bir tavada kıymamızı koyalım ve ocağı kısık ateşte yakalım. Etimiz suyunu salıp tekrar çekeseye kadar pişirelim ve bu arada soğanları yemeklik olarak doğrayalım. Tavaya yağı, soğanları, tuzu ve karabiberi ilave edip soteleyelim.
Yumurtanın akı ile sarısını ayrı kaselere ayıralım.
Derin bir kaseye sos için sütü, yağı ve yumurtanın akını koyalım. Yufkanın birini alıp tezgaha serelim. Üzerine sosdan az miktarda gezdirelim. Üzerine ikinci yufkayı serelim ve iç harcımızdan koyalım. Yufkayı rulo olarak saralım ve ruloyu içe doğru sararak gül şeklini verelim. Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim veya tepsiyi yağlayalım. Yufkamız bitinceye kadar böreklerimizi saralım ve tepsiye dizelim. Bir kasede yumurta sarısını, yoğurdu ve 2 yemek kaşığı sıvıyağı çırpalım. Bu karışımı da bir fırça yardımıyla böreklerimize sürelim. 175oC'de üstü nar gibi kızarıncaya kadar pişirelim. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra servis yapalım.
Sedef'in Notu: İnanın çıtır çıtır çok güzel oluyorlar. Baklavalık yufkalar son derece ince olduğu için aralarına sosu fazla koymuyoruz ve sadece bir katına sos koyuyoruz. Çünkü fazla sos yufkaları hamurlaştırır. İsterseniz üç yufkadan da gül böreği yapabilirsiniz. Üç yufkadan yapacaksanız iki kat yufka üzerine sos ve üzerine de üçüncü yufka ve iç malzeme koyuyoruz. Ben bazen iki bazen üç yufkadan sarıyorum yani yufka nasıl ayrılırsa ona göre yapıyorum. Her ikisi de güzel oluyor. Resimdekilerde ikili ve üçlü sarımın karışımı.
Ayrıca bu tarifi normal yufkadan da yapıyorum. O zaman yufkayı artı şeklinde keserek dörde bölüyorum. Üzerine sosu sürüp geniş kenara iç malzemeyi koyup sarıyorum ve gül şeklini veriyorum.
                                                                            AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder